Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Otrohet - vad tycker du?

"Men om det finns nån som kan ge en rimlig anledning till varför man skulle ha rätt att kräva trohet så  skulle jag jättegärna vilja höra den."

Jag vill inte ha någon könssjukdom.
    Jag vill inte att han får barn med någon annan.
    Jag vill inte att han får känslor för någon annan och ev lämnar mig.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2019-01-30 17:15:07 följande:
    För mig är det inte rimligt avkräva en annan människa trohet mot bakgrund av något av dessa argument eftersom inget av dem har ett direkt samband med otrohet. För mig har alla tre samband endast med vad du vill och hur du känner.

Att du VILL avkräva din partner trohet, bara för att det är en önskan från din sida, tycker jag inte håller.
    Du vill inte att han ska få känslor, men hur kan man förbjuda någon att få känslor?
    Könsjukdomar och graviditet har absolut ett direkt samband med otrohet(sex). Det är snarare du som önsketänker då du själv har så svårt för trohet.. 
    Om jag knullade runt skulle jag mycket väl kunna bli gravid och få könssjukdomar och smitta min kille.
    Känslor för andra kan man alltid få men risken ökar markant vid intimitet. Av lojalitet vill jag inte utsätta min kille för det lidandet eller bli utsatt själv och förlora honom.
    Om du VILL knulla runt och utsätta din närmaste för detta, bara för att det är en önskan från din sida, tycker inte jag håller.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2019-01-31 10:17:58 följande:
    Exempel: Du är gift och har under lång tid enbart haft din man som din sexpartner.
    Du blir tillfälligt kåt och förälskad i din arbetskamrat, som precis som du och på samma sätt är gift på sitt håll.
    Du och din arbetskamrat har sex med varandra.
    Kanske är det fantastiskt härligt sex? Er relation blir en pågående förälskelse under en längre tid och ni har upprepat superhärligt sex med varandra många gånger. Det kan vara under kort eller lång tid.
    Sannolikt har en av er eller båda också lite sex ibland med era respektive ordinarie partners. Kanske mer och bättre sex nu när du fått inspiration?
    Min bedömning av detta exempel är att det finns i stort sett ingen som helst risk för könssjukdomar. Inte ens om du och din arbetskamrat är så kåta på varandra att ni glömmer att använda kondom finns det någon risk.
    Risk för graviditet? Nja knappast, åtminstone inte ofrivillig graviditet.

Men ok, om du gärna vill bli gravid så ökar ju din chans, eller hur?

Jag har alls inte något problem med trohet, det är sakfel av dig.
    (Historiskt dock så har jag varit otrogen och också blivit drabbad av otrohet.)
    Skolkade på biologilektionerna? Lägg av..
Svar på tråden Otrohet - vad tycker du?