Med tanke på att Stroganoff från början är en rysk rätt, så varför inte använda det mer korrekta smetana (syrad grädde), istället för creme fraiche och/eller grädde, som inte ger den rätta smaken? Bara ett förslag & då smetana kan vara rätt fet, så kan man ju alltid späda med vatten el mjölk.
Jag har aldrig varit så förtjust i creme fraiche, så jag har alltid gjort min Stroganoff på grädde, mjölk & färsk citronjuice & massor av tomatpuré & lite mindre senap, för att få både den gräddiga & syrliga smaken.
Men smetana är ännu godare & mer ?korrekt? att använda än t ex gräddfil, som var Sveriges svar på smetana, innan Arla utökade sitt sortiment.
Jag har även hackad, stekt gul lök, champinjoner & ofta röd/gul paprika i, förutom kryddor & mejeriprodukter.
Jag vill inte ha chili i min Stroganoff, jag föredrar tomatpuré & senap, ev buljongtärning, men hellre mer umamismak från kinesisk soya, ostronsås och Worcestershiresås.
Sedan kanske lite peppar, lökpulver, vitlökspulver, paprikapulver & Santa Marias Örtagårdskrydda, även om färsk bladpersilja är det godaste att servera till Stroganoff