• Anonym (Anonym)

    Latent klamydia?

    Min pojkväns ex blev behandlad för klamydia efter att de gjort slut. Min pojkvän testade sig då och svaret var negativt. Men nu börjar jag nojja när jag läser om att klamydia kan lägga sig latent i kroppen. Tänk om min pojkvän har det liggandes latent och får en infektion utan symptom och på så vis smittar mig. Är detta en möjlighet?

    Han säger att exet var otrogen (och beviset var hennes klamydia) och att hon fick det av någon random, men tänk om det var han som smittade henne men att det hann läka ut innan han testade sig?

    Är förvirrad...kan det fungera såhär?

  • Svar på tråden Latent klamydia?
  • Anonym (Kerstin)

    Även om det ligger latent så får man svar på ett klamydia test. Om man har klamydiabakterien så blir det utslag på testet oavsett om man har fått symptom eller inte. Har han testat sig så har han inte klamydia.

  • Anonym (Kanske)

    Med just klamydia vet jag inte, men däremot har jag varit med om det med mycoplasma genitalium som också är en könssjukdom. Mitt ex hade det, men själv visade jag negativt på testerna trots symptom. Fick till och med blödningar pga det. Det krävdes tre kurer antibiotika för att jag skulle bli kvitt skiten.

  • Anonym (Anono Mys)
    Anonym (Kerstin) skrev 2019-01-31 15:00:12 följande:

    Även om det ligger latent så får man svar på ett klamydia test. Om man har klamydiabakterien så blir det utslag på testet oavsett om man har fått symptom eller inte. Har han testat sig så har han inte klamydia.


    Nej. Min syster opererades just med titthålsoperation för magsmärtor och vad de trodde var cystor men det visade sig vara äggblåsor. Läkarna sa sedan att hon hade en klamydiainfektion inkapslad som hon troligtvis haft i åratal och den hade inte gett utslag på klamydiatest, därför hade man heller inte dragit den parallellen. Så inkapslad klamydia visar sig inte på test. Däremot borde det ju endast vara tjejer som kan få den varianten tänker jag.
Svar på tråden Latent klamydia?