• Anonym (Klo)

Klump i halsen, vad?

Haft som en klump i halsen i några veckor. Ibland som en svullnad och ibland som att nåt sitter där. Fått tid till Önh och tagit prover på vc. Visade inget. Läkaren var inte på stress.

Nån som känner igen känslan/ problemet? Dessutom känns det mest på vänster sida i halsen. Kan strsssymtom sitta ensidigt?

• Svar på tråden Klump i halsen, vad?
  • Anonym (Klo)

Läkaren var inne på stress, ska det stå.

Känslan är under struphuvudet, runt halsgropen. Fast på vä sida

• Anonym (Klo)

Ingen alls?

• Anonym (Lea)

Jag hade en jäkla massa symtom när jag hade borrelia. Bland annat problem med sköldkörteln och då kopplar jag ihop klumpkänslan jag hade just där den sitter med detta. Numera har jag normala värden sen jag behandlade borrelian, och ingen klumpkänsla heller.

• mamaleona

Kolla på struma! Det hade jag vid dylika symtom. Reflux kan ge sådana känningar också pga magsyran gör att det sväller, rapar du mycket?

• Anonym (Klo)
    Anonym (Lea) skrev 2019-02-02 13:56:28 följande:

Jag hade en jäkla massa symtom när jag hade borrelia. Bland annat problem med sköldkörteln och då kopplar jag ihop klumpkänslan jag hade just där den sitter med detta. Numera har jag normala värden sen jag behandlade borrelian, och ingen klumpkänsla heller.

Åh tack för svar! Tog sköldkörtelprov som var normala. Så det är det inte. Men man kan tydligen ha knölstruma utan hormonpåverkan. Vi får väl se. Som sagt för svar!
  • Anonym (Klo)
    mamaleona skrev 2019-02-02 14:24:54 följande:

Kolla på struma! Det hade jag vid dylika symtom. Reflux kan ge sådana känningar också pga magsyran gör att det sväller, rapar du mycket?

Struma har väl hormonrubbning el? Det har jag inte, tagit prover. Provade magkatarrtabletter faktiskt men inte så länge. Detta sitter dock så specifikt på ena sidan av halsen. Tror inte att det är problemet. Men tack jättemycket för svar!
  • Anonym (Klo)

Läste nu att struma INTE behöver påverka hormoner. Så det kan det ju vara. Känns typ där de visar på en sån bild på nätet. Eller stress kanske, en spänd muskel.

• Anonym (Klo)
    mamaleona skrev 2019-02-02 16:55:07 följande:

Jag hade ingen hormonpåverkan vid struma.

Ååh kan du inte berätta hur du kände lite mer exakt? Vart? Syntes det på dig? På mig syns inget på utsidan alls.
Svar på tråden Klump i halsen, vad?