• Anonym (Info)

Samhall?? Info sökes

Hej! Vet någon något om Samhall härinne?

Pga psykisk ohälsa kanske jag ska söka jobb inom Samhall (har tidigare jobbat inom vården men blev sjuk ca 1 år sedan).

Det står på Samhalls webb att de erbjuder jobb inom vården som omsorgsassistent - och inom administration. Två saker jag kan tänka mig...är det någon här som vet något mer om detta?

Tacksam för info! All info är hjälplig!

• Svar på tråden Samhall?? Info sökes
  • Anonym (anställd där)

Man söker inte jobb inom Samhall utan blir hänvisad av arbetsförmedlingen, om det inte är frågan om tjänster som chef eller liknande. De jobb som finns varierar från ort till ort. Generellt är det mest städ men det finns annat också. Vet att på en del orter avlastar de hemtjänsten med handling och tvätt åt brukarna, på en del ställen har de matutkörning. Men man får heller inte välja vad man jobbar med, enda kravet man kan ställa är att de tar hänsyn till vad du klarar eller inte. Prata med din kontakt på af. Lycka till.

• Anonym (Jo)

Samhall är ju som vilket jobb som helst egentligen.Går att sommarjobba där om man nu vill det.,Det räcker ju i princip med någon förslitning i kroppen och att man sedan fått problem med nytt jobb för att komma dit.

Det är inte så svårt och mongostämpeln är tyvärr något som folk utifrån fortfarande ser.Viss finns det folk med lätt utvecklingstörning men det är också väldigt blandat.Jag är där nu pga problem med leder och har träffat den snyggaste partnern jag haft.Hon är en kopia av angelina jolie.Man kan tro att jag är troll men så är det inte.Detta trodde jag ej skulle ske...

• Anonym (Info)

Får man inte välja?

Har de jobb inom lager o packning??

• Anonym (Jo)
    Anonym (Info) skrev 2019-02-17 16:11:35 följande:

Får man inte välja?

Har de jobb inom lager o packning??

Japp de har de, de har ju även truckförarjobb på lagret också.De har även receptionsjobb vilket jag inte visste.Förrut fick man lättare att välja, det kommer mer och mer yngre och ungdomar då kan det vara smart att få in en fot redan nu vilket jag gjort.Det som fanns tillgängligt nu var städ och lager.Fick välja mellan städ på skola för lågstadiet och lager men valde städ.Lager finns rätt mycket av : )
  • Anonym (industriarbetare)

Jag jobbar med förpackning inom industri.
    Vi har ett 50tal Samhallsanställda som konsulter hos oss.
    Samhall konkurerar om lättare bemanningsjobb på olika villkor jämfört mot andra bemanningsföretag.
    Man tar vad jag vet ingen hänsyn till att personalen är utsliten eller inte så stresstålig.
    Företaget Samhall är ett vinstdrivande företag som dessutom får bidrag från staten.

• Anonym (industriarbetare)

Samhall konkurerar om lättare bemanningsjobb på olika villkor jämfört mot andra bemanningsföretag.
    Man tar vad jag vet ingen hänsyn till att personalen är utsliten eller inte så stresstålig.
    Företaget Samhall är ett vinstdrivande företag som dessutom får bidrag från staten.

• Anonym (Info)

Tack för svaren! Väldigt tacksam, ni är guld!

• Anonym (Jo)
    Anonym (industriarbetare) skrev 2019-02-17 17:45:36 följande:

Det där stämmer delvis.Beroende på vart det är så är det nog så, på vissa ställen tar de mer hänsyn det beror på hur driftledarna är.Om man säger ifrån så kan man ju vad jag vet inte bli av med jobbet iaf.
  • Anonym (Info)

Reception, lager, städ....vad mer kan man arbeta inom på Samhall? Ngn som vet?

Och måste man ha på deras kläder?

• Nimzay
    Anonym (Info) skrev 2019-02-19 18:04:02 följande:

Reception, lager, städ....vad mer kan man arbeta inom på Samhall? Ngn som vet?

Och måste man ha på deras kläder?

Följer. För undrar också...vad kan man jobba med liksom?^^

Och just det speciellt det där med deras kläder funderar jag också på, måste man ha dom på sig eller kan man typ ha andra typ lite praktiska kläder ifall man arbetar där...?
Svar på tråden Samhall?? Info sökes