• Anonym (Info)

Samhall?? Info sökes

Hej! Vet någon något om Samhall härinne?

Pga psykisk ohälsa kanske jag ska söka jobb inom Samhall (har tidigare jobbat inom vården men blev sjuk ca 1 år sedan).

Det står på Samhalls webb att de erbjuder jobb inom vården som omsorgsassistent - och inom administration. Två saker jag kan tänka mig...är det någon här som vet något mer om detta?

Tacksam för info! All info är hjälplig!

• Svar på tråden Samhall?? Info sökes
  • Anonym (anställd där)

Är man ute hos kund som det heter, (exempelvis ute och städas eller liknande) så är det krav på att ha arbetskläderna.

• Nimzay
    Anonym (anställd där) skrev 2019-02-19 19:04:58 följande:

Är man ute hos kund som det heter, (exempelvis ute och städas eller liknande) så är det krav på att ha arbetskläderna.

Fast varför?? Skulle man inte bara kunna ha typ en liten brosch/pin som det står samhall på i så fall, liksom jag menar för att visa att man är därifrån...? Alltså jag menar går det att visa på så sätt att visa att man är från samhall utan att behöva springa runt med kläder med stora loggor på typ?

Och om ni inte det är tillräckligt vad räknas i så fall som tillräcklig arbetsmundering, alltså jag menar räcker det med att han typ en t-shirt som det står samhall på? Eller måååste man typ ha både byxor och jackor som det står samhall med stora tydliga bokstäver på?
  • Liam88

Nej nej haha .Jag förstår dig fullt ut, jag kände också så innan.Hade typ bara t-shirt med deras lilla logga och andra byxor som liknade deras svarta.Ingen sa något och tänkte knappt på det.Sen när man vart där en period så skiter man i det ändå.Jag byter om på arbetsplatsen, sätter mig inte på bussen me dom kläderna.De där jackorna med samhall på är ju lite väl, håller med.Iaf om man är lite yngre så kan jag förstå att det är känsligt.

• Anonym (Info)
    Liam88 skrev 2019-02-19 19:41:19 följande:

Nej nej haha .Jag förstår dig fullt ut, jag kände också så innan.Hade typ bara t-shirt med deras lilla logga och andra byxor som liknade deras svarta.Ingen sa något och tänkte knappt på det.Sen när man vart där en period så skiter man i det ändå.Jag byter om på arbetsplatsen, sätter mig inte på bussen me dom kläderna.De där jackorna med samhall på är ju lite väl, håller med.Iaf om man är lite yngre så kan jag förstå att det är känsligt.

Snälla berätta vad du arbetar med och vad du vet mer man kan arbeta med?
  • Anonym (industriarbetare)

Samhalls kläder är inte krav, hos oss (min arbetsgivare) måste alla ha likadana kläder och det positiva med detta är att fast personal, samhallpersonal och alla andra ser likadana ut.

• Anonym (..)

varför just inom samhall?

• Liam88
    Anonym (Info) skrev 2019-02-19 18:04:02 följande:

Reception, lager, städ....vad mer kan man arbeta inom på Samhall? Ngn som vet?

Och måste man ha på deras kläder?

Tvätteri, lämna matvaror till äldre, och även hemtjänst finns.
  • Liam88
    Anonym (industriarbetare) skrev 2019-02-19 19:53:13 följande:

Samhalls kläder är inte krav, hos oss (min arbetsgivare) måste alla ha likadana kläder och det positiva med detta är att fast personal, samhallpersonal och alla andra ser likadana ut.

Kan du säga staden du jobbar i? Det där har jag aldrig hört.
  • Anonym (Info)

Tack Liam88!

• Anonym (Info)
    Anonym (..) skrev 2019-02-19 19:54:05 följande:

varför just inom samhall?

Har kollapsat pga stress på vanliga arbetsplatser, så Samhall kanske är bättre alt.
Svar på tråden Samhall?? Info sökes