• Iaho

Har ordet "feminism" en positiv eller negativ klang i dina öron?

Kommentera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ordet "feminism" en positiv eller negativ klang i dina öron?
  • Crash Man

Negativ, dock mindre negativ än vad det var för tio år sedan. Anledningen till att jag ser det som mindre negativt idag är mest på grund av amerikanska feminister, vilka jag kan identifiera mig mer med.

• tobbe01

Min äldsta dotter hade en rätt fin? blind-date på gång. Hon råkade få veta hans namn i förväg och kollade hans FB. Han var en toppenkille extra allt MEN liksom tramsade runt med att han var "feminist". Så gick han fetbort för min jänta. Hon vill ha en MAN och ingen velourfjant.

• Mara Sara

Femenism, alltså strävan om jämställdhet är ett enbart positiv i min mening.

Förstår inte hur man inte kan vara femenist i dagens Sverige.

• Mara Sara

• tobbe01
    Mara Sara skrev 2019-02-03 11:28:21 följande:

Men det ÄR ju redan så jämlikt här i landet att det börjar slå över! Lyckas du känna dig förtryckt så ska du rycka upp dig och snacka med dina killkompisar. vad säger dom? De stöttar dig säkert 24/7 och älskar dig i smyg.
  • Jagjaghej

Negativ! (jag är kvinna)

• Crash Man
    Mara Sara skrev 2019-02-03 11:28:21 följande:

Fin liten härskarteknik du använder dig av där.
  • Xenia
    tobbe01 skrev 2019-02-03 11:22:13 följande:

Min äldsta dotter hade en rätt fin? blind-date på gång. Hon råkade få veta hans namn i förväg och kollade hans FB. Han var en toppenkille extra allt MEN liksom tramsade runt med att han var "feminist". Så gick han fetbort för min jänta. Hon vill ha en MAN och ingen velourfjant.

Din dotter är alltså fördomsfull. Hur kan hon veta att en man som är för jämställdhet är en "velourfjant". Hon vill alltså ha en man som ser ned på kvinnor. En "riktig man" som kan spöa upp sin kvinna om hon käftar emot.
  • Liberté

Svensk feminism tillsammans med amerikansk ditto är bisarr.

Föredrar sydeuropeiska versionen där folk inte delas in i grupper, klasser osv.

Svar på tråden Har ordet "feminism" en positiv eller negativ klang i dina öron?