• Anonym (Guldbagge)

Passion

Är två passionerade personer totalt dömt att misslyckas i en relation? Att det kanske rent av kan bli för eldigt och hett, sex får gärna vara just eldigt och passionerat, men går det att landa i en trygg och harmonisk vardag mellan två väldigt passionerade personer?

• Svar på tråden Passion
  • Anonym (k)

Ja, man vara både trygg och passionerad.

• Anonym (Guldbagge)
    Anonym (k) skrev 2019-02-04 17:21:52 följande:

Ja, man vara både trygg och passionerad.

Så ser jag mig själv, som trygg och passionerad. Men med en till som mig kanske det rent av kan bli för passionerat. Har du egen erfarenhet?
  • Stockholm32

Det tror jag absolut. Om båda kan använda passionen och även kontrollera när så behövs. För detta krävs självinsikt. Så ja... om båda har ajälvknsikt och alltid jobbar med sig själva så tror jag det kan bli ett passionerat men bra förhållande

• Anonym (Guldbagge)

Så du tror att man ändå skulle kunna ha givande interlektuella samtal mellan allt sexande? Hur skulle bråken se ut om båda har dessa sidor?

Är det som bäddat för att det ska spåra ur eller blir det två musslor som håller allt inne för att vänta ut den andra?

Min dröm är ju just detta, en man som är passionerad och ändå har båda fötterna stadigt på jorden. Jag tycker mig ha den tryggheten i mig själv att jag kan säga stopp innan det spårar och vill att min framtida partner ska kunna ha samma självinsikter i sig själv.

Men även om jag längtar efter just detta så skrämmer det mig, för jag vet hur intensivt och limboaktigt det är att vara i en passionerad kärleksrelation.

Min lugna och trygga sida, vill verkligen inte ha intensiva känslor medan min passionerade sida brinner för allt som känns lite extra hett.

Bör kanske tilläggas att jag är fullvuxen och ingen tonåring.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (Guldbagge) skrev 2019-02-04 19:52:49 följande:

Så du tror att man ändå skulle kunna ha givande interlektuella samtal mellan allt sexande? Hur skulle bråken se ut om båda har dessa sidor?

Är det som bäddat för att det ska spåra ur eller blir det två musslor som håller allt inne för att vänta ut den andra?

Min dröm är ju just detta, en man som är passionerad och ändå har båda fötterna stadigt på jorden. Jag tycker mig ha den tryggheten i mig själv att jag kan säga stopp innan det spårar och vill att min framtida partner ska kunna ha samma självinsikter i sig själv.

Men även om jag längtar efter just detta så skrämmer det mig, för jag vet hur intensivt och limboaktigt det är att vara i en passionerad kärleksrelation.

Min lugna och trygga sida, vill verkligen inte ha intensiva känslor medan min passionerade sida brinner för allt som känns lite extra hett.

Bör kanske tilläggas att jag är fullvuxen och ingen tonåring.

Ja. det bör kunna gå att finna en finstämd balans mellan harmonisk vardag med intellektuell eller vanlig god kommunikation och en superhet passion tillsammans med någon på samma våglängd... 

Guldbagge, hur har det gott för dig? Har du fått till den fantastiska kombon du sökte??
  • Anonym (Kanske kan kallas passionerad?)

Jag kanske kan kallas passionerad, fast det skulle vara en väldigt fin skönmålning av personlighetsstörd.

oftast älskar jag min fästman så mycket att det är jobbigt. Klängigt och jag vill nog mestadels helst sitta ihop med honom som siamesiska tvillingar. Dels en kärleksgrej och dels en trygghetsgrej.

Får emotionella utbrott både av glädje och negativa känslor. Det kan ju tolkas som passionerat.

Jag hade aldrig velat vara tillsammans med en annan "passionerad" person. Jag hade inte ens orkat med någon som är hälften så känslig och "passionerad" som jag är.

Det blir extremt toxiskt med två passionerade, det är redan rätt toxiskt för honom med mig, så även en sån person är nog för det mesta alldeles för många i ett par.

Självutlämnande och självkritiskt, men ärligt.

• Anonym (kär)
    Anonym (Kanske kan kallas passionerad?) skrev 2022-03-15 00:25:18 följande:

Jag kanske kan kallas passionerad, fast det skulle vara en väldigt fin skönmålning av personlighetsstörd.

oftast älskar jag min fästman så mycket att det är jobbigt. Klängigt och jag vill nog mestadels helst sitta ihop med honom som siamesiska tvillingar. Dels en kärleksgrej och dels en trygghetsgrej.

Får emotionella utbrott både av glädje och negativa känslor. Det kan ju tolkas som passionerat.

Jag hade aldrig velat vara tillsammans med en annan "passionerad" person. Jag hade inte ens orkat med någon som är hälften så känslig och "passionerad" som jag är.

Det blir extremt toxiskt med två passionerade, det är redan rätt toxiskt för honom med mig, så även en sån person är nog för det mesta alldeles för många i ett par.

Självutlämnande och självkritiskt, men ärligt.

Det du berättar så verkar ni inte ha passionerad kärlek.
    När man blir passionerat kär så förändras allt man tidigare uppfattat som kärlek, man får en utstrålning där andra människor kan se kärleken även om man inte klänger på varandra.

Vi åkte till NewYork, hyfsat mycket folk överallt, vi bestämde oss för att åka upp på empire state building, kön var enormt lång. Helt plötsligt kommer det en vakt fram till oss när vi står i en mycket lång kö, han tar med oss ut ur kön och hänvisar att vi ska släppa fram det "nygifta paret"? och vi leds först i kön och får fara upp direkt.
    Vi har ringar, men var förlovade sedan 1 år innan, detta var inte första gången något sådant hänt, vad det beror på kan jag inte förklara, hur kärleken strålar ut och folk reflekterar att den är äkta kan bara ses som ett fenomen, att den glimmar går inte heller att förklara, Som i NY, vi var trötta, gått runt överallt, det var varmt, vi stod bara där mitt bland 100 andra köande människor, vakten kan på något konstigt sätt se glimret av kärlek i detta myller av folk och ger oss vip ända upp till toppen.

Nå passionerad kärlek handlar mycket om att vara tydlig, man är öppen, man är ärlig, man har inget behov att få bekräftelse av andra människor, man vet om hur man ger tydliga signaler åt varandra, jag vet vad som gör att att min sambo blir svartsjuk eller vad som kan få henne att bli det, på så sätt vet jag oxå hur jag undviker att göra det, hon vet alltid vart hon har mig, man har en tillit. Man varken kväver eller hindrar den andra.
    Det handlar om vad man ger av sig själv till den andra, det handlar inte bara om bra sex, det handlar om så mycket mer för att uppnå denna myt om äkta kärlek.

Fenomenet NY har även hänt när vi var i Sthlm och övriga länder, med andra ord glimmande kärlek är universal över hela jorden.
  • Anonym (A)
    Stockholm32 skrev 2019-02-04 18:40:00 följande:
    Det tror jag absolut. Om båda kan använda passionen och även kontrollera när så behövs. För detta krävs självinsikt. Så ja... om båda har ajälvknsikt och alltid jobbar med sig själva så tror jag det kan bli ett passionerat men bra förhållande
    Håller med
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (kär) skrev 2022-03-15 12:03:10 följande:
    Det du berättar så verkar ni inte ha passionerad kärlek.
    När man blir passionerat kär så förändras allt man tidigare uppfattat som kärlek, man får en utstrålning där andra människor kan se kärleken även om man inte klänger på varandra.

Vi åkte till NewYork, hyfsat mycket folk överallt, vi bestämde oss för att åka upp på empire state building, kön var enormt lång. Helt plötsligt kommer det en vakt fram till oss när vi står i en mycket lång kö, han tar med oss ut ur kön och hänvisar att vi ska släppa fram det "nygifta paret"? och vi leds först i kön och får fara upp direkt.
    Allt du säger stämmer så väl in på mig om vad som händer när kärleken slår till. Ens utstrålning ändras och med den "avläser" omgivningen omedvetet ens inre "tillstånd". Bemötanden ändras, vi särbehandlas. Ja det nygifta paret gissningar förekommer om så vid förlovning eller nyligen inlett dejtande t o m. Kul!

Nej en ny inledd kärlek innebär inte att man ska klänga på varandra. Allt som händer blir en syrebrist inom relationen som inte gagnar någon.  
Svar på tråden Passion