Inlägg från: Anonym (Guldbagge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Guldbagge)

Passion

Är två passionerade personer totalt dömt att misslyckas i en relation? Att det kanske rent av kan bli för eldigt och hett, sex får gärna vara just eldigt och passionerat, men går det att landa i en trygg och harmonisk vardag mellan två väldigt passionerade personer?

• Svar på tråden Passion
  • Anonym (Guldbagge)
    Anonym (k) skrev 2019-02-04 17:21:52 följande:

Ja, man vara både trygg och passionerad.

Så ser jag mig själv, som trygg och passionerad. Men med en till som mig kanske det rent av kan bli för passionerat. Har du egen erfarenhet?
  • Anonym (Guldbagge)

Så du tror att man ändå skulle kunna ha givande interlektuella samtal mellan allt sexande? Hur skulle bråken se ut om båda har dessa sidor?

Är det som bäddat för att det ska spåra ur eller blir det två musslor som håller allt inne för att vänta ut den andra?

Min dröm är ju just detta, en man som är passionerad och ändå har båda fötterna stadigt på jorden. Jag tycker mig ha den tryggheten i mig själv att jag kan säga stopp innan det spårar och vill att min framtida partner ska kunna ha samma självinsikter i sig själv.

Men även om jag längtar efter just detta så skrämmer det mig, för jag vet hur intensivt och limboaktigt det är att vara i en passionerad kärleksrelation.

Min lugna och trygga sida, vill verkligen inte ha intensiva känslor medan min passionerade sida brinner för allt som känns lite extra hett.

Bör kanske tilläggas att jag är fullvuxen och ingen tonåring.

Svar på tråden Passion