Inlägg från: Anonym (nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nyfiken)

Passion

Anonym (Guldbagge) skrev 2019-02-04 19:52:49 följande:

Så du tror att man ändå skulle kunna ha givande interlektuella samtal mellan allt sexande? Hur skulle bråken se ut om båda har dessa sidor?

Är det som bäddat för att det ska spåra ur eller blir det två musslor som håller allt inne för att vänta ut den andra?

Min dröm är ju just detta, en man som är passionerad och ändå har båda fötterna stadigt på jorden. Jag tycker mig ha den tryggheten i mig själv att jag kan säga stopp innan det spårar och vill att min framtida partner ska kunna ha samma självinsikter i sig själv.

Men även om jag längtar efter just detta så skrämmer det mig, för jag vet hur intensivt och limboaktigt det är att vara i en passionerad kärleksrelation.

Min lugna och trygga sida, vill verkligen inte ha intensiva känslor medan min passionerade sida brinner för allt som känns lite extra hett.

Bör kanske tilläggas att jag är fullvuxen och ingen tonåring.

Ja. det bör kunna gå att finna en finstämd balans mellan harmonisk vardag med intellektuell eller vanlig god kommunikation och en superhet passion tillsammans med någon på samma våglängd... 

Guldbagge, hur har det gott för dig? Har du fått till den fantastiska kombon du sökte??
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (kär) skrev 2022-03-15 12:03:10 följande:
    Det du berättar så verkar ni inte ha passionerad kärlek.
    När man blir passionerat kär så förändras allt man tidigare uppfattat som kärlek, man får en utstrålning där andra människor kan se kärleken även om man inte klänger på varandra.

Vi åkte till NewYork, hyfsat mycket folk överallt, vi bestämde oss för att åka upp på empire state building, kön var enormt lång. Helt plötsligt kommer det en vakt fram till oss när vi står i en mycket lång kö, han tar med oss ut ur kön och hänvisar att vi ska släppa fram det "nygifta paret"? och vi leds först i kön och får fara upp direkt.
    Allt du säger stämmer så väl in på mig om vad som händer när kärleken slår till. Ens utstrålning ändras och med den "avläser" omgivningen omedvetet ens inre "tillstånd". Bemötanden ändras, vi särbehandlas. Ja det nygifta paret gissningar förekommer om så vid förlovning eller nyligen inlett dejtande t o m. Kul!

Nej en ny inledd kärlek innebär inte att man ska klänga på varandra. Allt som händer blir en syrebrist inom relationen som inte gagnar någon.  
Svar på tråden Passion