• Anonym (Bea)

Tål knappt sambons barn !!

Jag tycker inte att man ska gå på TS så hårt. Du har precis fått en bebis och då händer det mycket saker både psykiskt och fysiskt, för att inte tala om vad som händer med en av all sömnbrist. Inte lätt att tänka logiskt och vara en vurmande bonusmorsa. Ofta blir det samma sak med bonusbarnen som också krisar när det kommit en ny konkurrent, blir som små bebisar som kräver sin pappas fulla uppmärksamhet. Sånt där pallar man inte ha förståelse för som nybliven mamma.

Det gäller att mannen tar ansvar, inte bara för sina tidigare barn utan också för TS välmående. Han får se till att ta huvudansvaret för sina barn när de är hos er och när ni är själva så får han se till att avlösa dig så gott det går.

• Anonym (Bea)
    Anonym (Praktisk) skrev 2019-02-05 06:17:02 följande:

Kinstigt att barnen känner sig otrygga.

Du som är en så perfekt och kärleksfull styvmor.

Den traditionella lösningen är väl enklast.

Sätt ut dom I skogen !

Ja tänk vad skönt det hade varit ifall man kunde sätta ut ungarna i skogen? :)

Jag kan tycka att modern och fadern till barnen kan stå för den ?perfekta? och kärleksfulla biten. Allt för ofta ska bonusmamman prackas på de tidigare barnen så fort hon kommer hem från BB. Vill man tänka långsiktigt så kan man chilla lite, inte för bonusmorsans skull utan för barnens och det tjänar alla på i längden.
  • Anonym (Bea)
    Anonym (,) skrev 2019-02-05 13:30:15 följande:

Ge dig ts, det är du som ska föreställa vuxen

Har du fött barn? Om ja? Kan du förstå att det är många irrationella tankar som kan komma hos en relativt nyförlöst mamma? Eller ska bonusmorsor vara några såkallade övermänniskor som ska vara större än andra nyblivna mammor?
  • Anonym (Bea)
    viseversa skrev 2019-02-05 09:25:28 följande:

Håller med. Ts låter ju fantastiskt och förstående(ironi)

Förstående? Hon är kanske som en orolig kattmamma just nu och det är inget konstigt alls. Varför ska hon behöva ta hand om något annat än sin egen bebis just nu? I det läget orkar man inte med andra människors draman och utspel, TS behöver lugn o ro. Gå på pappan och barnens mamma istället.

Du och många andra likasinnade här är väldigt enkelspåriga.
  • Anonym (Bea)
    Anonym (G) skrev 2019-02-06 21:16:20 följande:

Har DU fött barn? I så fall fler än ett? Då kanske du hade haft lite kunskap i hur många barn reagerar när de får syskon. Det är fan inte ts det är synd om här.

Jag tycker att det är en riktigt usel jämförelse. Det är alltid lättare att gränsa sina egna barn än någon annans, en frisk pappa och barnens mamma skulle lätt kunna löst det där nu den första tiden. Verkar dock vara väldigt destruktivt inom båda läger så då är det svårare.
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 21:04:35 följande:

9 månader, 7 år och 9 år. Morsan tog dom och flyttade 100 mil

Nä men jag har syskon jag heller inte känner men det rör mig inte alls så..

Flyttade dom på mammans initiativ? Det här kommer inte gynna dig i längden om jag säger så, otroligt destruktivt!
Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!