• Wolfie13

Tål knappt sambons barn !!

Sorgligt på så många nivåer.

Här har vi alltså två barn, som i ung ålder tvingas uppleva att familjen splittras och dessutom så tvingas de på föräldrarnas nya partners på bägge håll plus syskon. Och när du dessutom inte tål dem och mest verkar arg ts.... inte konstigt att de är otrygga.

Vad gör pappan åt att mamman försöker tvinga på barnet ett annat kön?? Det borde soc-anmälas om det stämmer!

Vad är ni för vuxna runt dessa barn egentligen? Har någon frågat barnen om hur de MÅR?

• Wolfie13
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-06 14:46:22 följande:

Men snälla! Märker ni inte (ni som tycker att jag är en sååån dålig människa) att det är JAG som tar tag i ALLT?

Vi är ordentligt osams med mamman som försöker få lillan att bli pojke men vi vet ju inte vad som händer på mamma veckorna. Håret rakas och flickstackarn får titta på youtube på tjejer som könskorrigerat sig.

Både flickorna säger själva att där sköter dom tandborstningen helt själva. Hos oss får dom borsta själva tills timuret är slut (två minuter) sen borstat jag eller pappan.

Vi har total-godis-stopp hos oss. Vi dricker inte ens juice!

Gnussandet vet jag inte vad jag ska säga om.... hon gör det i smyg och skäms JÄTTEmycket när vi säger åt henne att sluta. Hon gör det utan att hon vet om det säger hon.

Men det är utbrotten som tar kål på mig. Det kan vara en sån enkel sak som att hänga upp ytterkläderna så blir det blackout och hon slår och slänger allt som sitter löst, gråter och skriker tills ingen röst finns kvar...

jag kanske ska säga att det är ytterst sällan tom aldrig det är pga mig utbrotten uppstår, dom kommer när mamman varit hem till oss och lämnat något eller något pappan säger/gör.

Du låter väldigt arg, uppenbart att nåt är rejält fel oavsett och som många skrivit; vad gör PAPPAN?

Får barnen den kärlek och trygghet de behöver?? Annars är det väl inte så konstigt att ni har det såhär.
  • Wolfie13
    Anonym (Seriöst.) skrev 2019-02-06 15:40:11 följande:

Om det nu verkligen är en seriös tråd, så är det ju tre (eller fyra?) "Föräldrar" till barnen som är mer eller mindre handikappade. Man skaffar inte barn med en man som vansköter sina barn om man själv är frisk! För jo han vansköter barnen om barnen har det sådär. Om han vore frisk och skötsam med barnen så hade han oavsett anmält mamman för länge sen och stämt på både vårdnad och sett till att hon bara fått ha övervakade besök med barnen. Han hade också sett till att skydda sig så inte de stackars barnen fick nya syskon innan de själva börjat må bra.

Huvet på spiken, som många inlägg här nu.

Detta är verkligen inte barnens fel, de är otrygga och har märkliga vuxna "förebilder", då blir det så här.

Och ts verkar mer lägga sitt fokus på den militäriska tandborstningen..
  • Wolfie13
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-06 17:47:50 följande:

Alltså va är ni för bittra jävla människor?

Jag söker tips och råd hur jag ska hantera allt! Inte hur värdelös ni tycker att jag är!!!! Fyfan jag blir ledsen på riktigt

Men du har ju fått mängder av tips! Du har svårt för barnen, men du skriver INGET om pappans insatser, vad gör han??? Han verkar ju just göra INGET.
    Det är väl klart folk på ett forum inte kan lösa din familjesituation, det är ju alla ni som är vuxna som måste reda ut detta! PAPPAN igen.

Så varför t.ex. är inte mamman anmäld för det hon gör mot det ena barnet?? 
    Vad är det för mer tips du vill ha?
    Om ett av barnen inte ens vågar gå på toa så skriker det ju av OTRYGGHET

Den karl du har valt som pappa till ditt barn verkar vara ett botten-napp. Tyvärr. Och det är inte familjelivs fel. 
  • Wolfie13
    Anonym (HM) skrev 2019-02-06 18:34:34 följande:
    Hon vill inte ha tips för att lösa situationen hon vill ha medlidande därför hon inte tycker hon får den respons hon vill ha. Är ju ganska vanligt
    Ja vet, därför hon inte nämner pappan alls heller... Inte intresserad av att lösa problemet på riktigt mao
  • Wolfie13
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 20:22:34 följande:

Jag sover jättebra tackar som frågar! :)

Det är inte mitt beslut, han fick välja och han valde mig. Och jag är så nöjd så! Han tar hand om våra barn som en riktigt bra pappa så finns inget att klandra på när det kommer till dom

Var det små barn han övergav? Kände han inget för dem?

Era barn har ju syskon de aldrig får lära känna. Schysst verkligen. När man trodde man hört allt
  • Wolfie13
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 21:04:35 följande:

9 månader, 7 år och 9 år. Morsan tog dom och flyttade 100 mil

Nä men jag har syskon jag heller inte känner men det rör mig inte alls så..

Jaha men era barn kanske inte känner så i framtiden??Nio och sju år och plötsligt vill inte pappa ha dem längre, fy fan alltså.. :(
  • Wolfie13
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 21:04:35 följande:
    9 månader, 7 år och 9 år. Morsan tog dom och flyttade 100 mil

Nä men jag har syskon jag heller inte känner men det rör mig inte alls så..
    Du förstår inte heller varför folk reagerar... ? Tycker du själv på riktigt att det som han gjorde kan klassas som en normalt beteende av en förälder, en förälder satt att älska sina barn?

Har två barn med min sambo och även om vi skildes åt skulle han aldrig lämna dem... De är ju allt. Han var med förlöste dem, satte på första blöjan mm... Skapade minnen.

Okej om man säger nej till föräldraskap från dag ett, men att lämna en nioåring, en sjuåring och en niomånaders som han ändå haft ett liv med?
    Du kan ju tycka han är hur bra pappa som helst nu, men i princip alla förstår ju att detta inte är normalt eller friskt på nåt sätt. Han måste ha en grav empatistörning av nåt slag, aldrig älskat sina barn eller jag vet inte vad. "Intressant" och väldigt skrämmande på samma gång, att läsa om sånt här...
Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!