Inlägg från: Anonym (förstår dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår dig)

Tål knappt sambons barn !!

Vad säger flickans mamma om det här? Jag tänker att det är föräldrarna som ska ta ansvar för det här problemet.

• Anonym (förstår dig)
    Långbenopluto skrev 2019-02-05 06:59:02 följande:

Med din inställning är det inte konstigt att barnen reagerar som dom gör.

Nä, låt dom slippa dig.

Varför måste det vara bonusmammans fel om barnen inte kan uppföra sig?
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-05 22:38:52 följande:

Men det var då självaste fan vad påhoppad man ska bli ?!

Flickorna var lika innan bebisen, när jag är ensamma med alla tre barn uppstår inga problem eller bråk... då är det mest jag som blir irriterad(fel ordval men ni fattar) för dom vill vara mig så till lags.

Hos deras mamma har dom inte ens egna rum utan delar med mamman och hennes nya kille.

Riktiga mamman vill ha en son så femåringen har hon rakat av håret på, kallar henne för ett pojknamn och har sagt till henne att man kan ta en halstablett när hon blir stor så blir man pojke.

Så där kam vem som helst räkna ut var problemen kommer ifrån.

Jag har ju hört mig för på BVC vad vi ska göra men dom vill att riktiga föräldrarna ska ta tag i det och inte jag! Jag har ju pratat med deras mamma och hon har sagt att hon ska ta tag i det! Och min sambo låter mamman sköta det eftersom hon säger att hon ska göra det...

Jag gör vad jag kan för att få det att funka! Tro mig!

Som tex idag drog jag med henne på gymnastik i en grupp jag fixat in henne i så hon får bättre självförtroende. På söndagar går jag på innebandy med ?pojken?

Jag sköter 98% av hushållet - städar, diskar, tvättar, lagar mat, bebis (99%), två katter, you name it

Flickstackarn har 14(!!!!!!!!) hål i tänderna och jag SKÄMS!

Vi är såå noga med tandborstning, jag är uppfostrad så, ändå blir det såhär.

Gaaaaahhhhhhhh

Så det är som så ofta pappan som inte tar sitt ansvar för barnen och därför blir det som det blir. Det var dumt av dig att skaffa barn med en sån man, men nu är det som det är. Kanske familjerådgivning kunde funka om inget annat gör det?
  • Anonym (förstår dig)

Säg till pappan att han måste kontakta BVC för det börjar bli riktigt akut.

• Anonym (förstår dig)
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-06 17:47:50 följande:

Alltså va är ni för bittra jävla människor?

Jag söker tips och råd hur jag ska hantera allt! Inte hur värdelös ni tycker att jag är!!!! Fyfan jag blir ledsen på riktigt

Men varför kan du inte sätta ner foten och säga till din karl att skärpa sig och ta sitt ansvar för ungarna?
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (G) skrev 2019-02-06 21:16:20 följande:

Har DU fött barn? I så fall fler än ett? Då kanske du hade haft lite kunskap i hur många barn reagerar när de får syskon. Det är fan inte ts det är synd om här.

Det är synd om barnen, men även om ts eftersom hennes man är en usel förälder som dumpar ansvaret för sina barn på bonusmamman.
Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!