• Vicand9090

    Ensamstående mammor

    Hur ser alla ensamstående mammor på att träffa en ny partner. Vill ni att han redan ska ha barn eller har det mindre betydelse?

  • Svar på tråden Ensamstående mammor
  • Anonym (jag)
    Mackan1978 skrev 2019-02-06 11:53:34 följande:

    Jag skulle gärna vilja ha en ensamstående mamma eller en gravid mamma.


    varför?
  • Sharper

    Jag brydde mig inte så mycket om han hade barn eller inte. Nu hade han barn, något äldre än mina och det har gått bra. Vi kommer aldrig skaffa gemensamma dock, det räcker med 4 stycken och jag är inte intresserad av att få dra nästan hela lasset med föräldraledighet och allt hemma igen (som jag fick göra ofrivilligt med mina 2 barn). Dessutom är de mycket problem med hans exfru så vi lever livet med de 4 fantastiska barn som redan finns :)

  • Anonym (RJ)

    Jag är inte ensamstående mamma än, men gravid och singel. Har varken planer på, eller längtan efter, att träffa en ny man alls men ska jag någon gång dejta igen ska det fortsatt vara män utan barn sen innan.

  • Anonym (Nils)
    Anonym (RJ) skrev 2019-02-06 11:59:55 följande:

    Jag är inte ensamstående mamma än, men gravid och singel. Har varken planer på, eller längtan efter, att träffa en ny man alls men ska jag någon gång dejta igen ska det fortsatt vara män utan barn sen innan.


    Så trårigt att inte få uppleva graviditeten med pappa. Men hoppas du har nära och kära som kan hjälpa och stötta dig.
  • Anonym (mia)

    Det spelar ingen roll. Jag är inte intresserad av att dela min vardag med en man så skulle jag träffa någon vore det bara för en ytligare kontakt, så om han har barn hemma eller inte är oviktigt.

    Skulle jag ha velat ha en sambo/särbo så hade jag föredragit om han hade haft barn sedan tidigare. Har testat att ha en relation med en barnlös man och det var ingen höjdare. Det blev för stor obalans i vad vi förväntade oss av varandra och han var inte van vid att sätta andra framför sig själv.

  • Anonym (Tomtemor)

    Aldrig i livet att jag skulle satsa på en man med barn sedan innan.

    Möjligtvis kanske om barnen var vuxna och utflugna.

  • Milyana

    Jag tror att det kan vara bra om man är i samma livssituation så att man förstår varandras prioriteringar.

  • Mackan1978
    Anonym (jag) skrev 2019-02-06 11:55:46 följande:

    varför?


    För att mammor är det mysigaste som finns.

    Det är fina och omtänksamma människor.
  • Anonym (...)

    Skulle han vilja ha en bonuspapparoll för mina och bli sambo är det bättre om han inte har några. För särbo är det bättre om han har barn.

Svar på tråden Ensamstående mammor