PoppyJ skrev 2019-02-06 16:36:00 följande:
Alltså, jag planerar ju inte att inte ha ett jobb resten av mitt liv såklart. Bara en dum situation jag sitter i just nu. Sen har min man ju som sagt 2 jobb och en bra inkomst och han försörjer ju också barnet :) Jag bara funderar om jag ska skaffa ett jobb och jobba i några år och där med minska risken för att ens kunna bli gravid eller få komplikationer då jag är äldre, när vi väl sedan börjar försöka..
Jag har ju jobbat i 10 år i på samma jobb och det kändes ju som en trygghet som jag skulle ha kvar när jag väl blev gravid men tyvärr inte då det var det jobbet som gjorde mig sjuk.. :/
Perfekt är det ingen som sagt att det behöver vara, då kunde nog få människor skaffa barn. Men att börja bilda familj när man inte är helt stabil psykiskt och inte är i närheten av att ha en egen försörjning är naivt. Just nu har din sambo två jobb. Vad händer om han blir arbetslös. Eller du blir sjukskriven efter förlossningen för att du mår dåligt, och han behöver vara hemma med barnet. Det är SÅ mycket som kommer med en bebis och med föräldraskapet som man aldrig ens kan ana sig till. Så jag tycker det är lite naivt. Om du sökte samma typ av jobb som du arbetstränat på, butiksjobb eller annat jobb med timlön där du själv styr vilka pass du tackar ja till. Du får börja styra upp situationen och ta ansvar så kanske läget är ett helt annat om bara ett halvår?