Skaffa barn, låg inkomst. HJÄLP!
Jag tänker så här att först och främst så måste (i min mening givetvis) du verkligen känna efter gällande ditt mående. Känner du dig stabil, är din ork tillbaka, klarar du av att hantera dina "trigger points"? När jag sjukskrevs för samma som du hade jag oerhört svårt med mycket ljud och stim runt mig. Hade därför inte varit bra för mig att samtidigt utsätta mig för den livsomställning som det innebär att få barn - det hade antagligen fått mig tillbaka på ruta ett igen. Om du känner att du är långt ifrån att vara tillbaka är mitt råd att vänta. Även om dina känslor för det framtida barnet är positiva så finns ju alltid risken att kroppen/psyket reagerar negativt på föräldraskapet och jag tror att risken kan öka om man samtidigt lider av utmattningsdepression.
Gällande det ekonomi och arbetssituation. Det är ju inte en strålande situation du målar upp, det kan jag inte säga. Men samtidigt så finns det ju möjligheter för er att ändra situationen. Då du skrev att du började jobba direkt efter studenten så utgår jag från att du ej har någon akademisk utbildning. Skulle att studera kunna vara något? Du skulle kunna börja till hösten, ta studieuppehåll för förlossning och föräldraledighet men sedan tar pappan majoriteten av föräldraledigheten då han har högre Fp samt att studenter oftast har mycket hemstudier så ni skulle kunna vara hemma mycket tillsammans samt planera er tid tillsammans. Hade flera kvinnor som gjorde på följande sätt under min utbildning. Skulle dock vänta med barnförsöken till hösten då för att hinna börja och nästan fullfölja ett helt år om det tar sig snabbt. Om detta inte är ett alternativ så skulle jag avvakta tills jag hade ett jobb iallafall. Att ha en plan för försörjning tycker jag är att ta ansvar som vuxen för att skaffa barn.
Om inte något av alternativen studier eller jobb känns aktuellt för dig så tror jag inte att du är redo. Menar absolut inte mognadsmässigt då utan i din rehabilitering, om detta känns övermäktigt så är du nog inte återställd nog än.
Oavsett vad ni väljer så önskar jag dig lycka till!