Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Skaffa barn, låg inkomst. HJÄLP!

PoppyJ skrev 2019-02-06 13:15:49 följande:

Ja och nu gör jag det igen för att se om fler kan se inlägget och ge tips/erfarenheter :)

Alltså jag tänker ju inte gå runt och tänka att jag en dag ska bli ensamstående. Skulle jag gå runt och tänka "tänk om detta sker, eller tänk om detta sker" då skulle jag gå och vara konstant orolig och inte kunna leva livet. Vi har varit tillsammans i 6 år nu och gifta i 3 och skulle det en vacker dag bli att vi går skilda vägar så får jag ta det då. Är nog inget man kan prepare for liksom.

Ju mer tiden går och jag får läka så känner jag att jag absolut skulle klara av ett jobb. Inte heltid just nu men får jag arbeta upp mig så :) 

Kommer tyvärr aldrig bli av med lånen på 2 månaders tid med minimal a-kassa. De kommer nog snarare ta år/alt något jag alltid kommer ha. 

Du skriver att du inte skulle orka med att jobba heltid. Jag har två små barn och att ta hand om en bebis är verkligen tyngre än att jobba heltid, fast dygnet runt och man kan aldrig ta ledigt. Jag förstår din barnlängtan men att ta hand om barn är inte alltid en dans på rosor och i ditt fall gissar jag att din man kommer att behöva jobba eftersom ni är beroende av hans inkomst. Då blir du ju ännu mer fast och tvungen att ta ansvar.

Mitt tips är att avvakta ett tag tills du mår bättre så att du verkligen orkar med småbarnslivet.
Svar på tråden Skaffa barn, låg inkomst. HJÄLP!