• Kjell2

Problem med arv

Annahanna91 skrev 2019-02-06 23:45:59 följande:

Någon som har nått tips på hur jag kan ta detta med min pappa utan att låta girig? Handlar absolut inte om girighet eller nått. Jag är bara ledsen att han struntar i farfars önskan och inte ger mig det jag egentligen har rätt till och är i så stort behov av. Kämpar verkligen för att ekonomin ska gå runt medan han tjänar bra och fått detta arvet..

Nej, du kan inte be din pappa om pengar utan att ses som girig.

• Kjell2
    Annahanna91 skrev 2019-02-07 12:11:12 följande:
    Jo hon lämnade pengar till mig i sitt testamente men då hon är gift är allt hennes mans sålänge han lever och en del bundet i deras gemensamma bostad, bil och marker.

Min pappa blev struken ur testamentet och båda jag och han fick en lapp min farmor skrivit där hon uttrycker att hon är ledsen att pappa inte ser henne som sin mamma, inte vill ha kontakt och då inte borde vara intresserad av hennes pengar. Hon skrev att hon strukit han från testamentet men bad från hjärtat att han avstår arvslotten och ger de till sitt barnbarn (mig)
    Hur kunde din far få ut pengar men inte du?
  • Kjell2
    Annahanna91 skrev 2019-02-07 13:47:16 följande:
    Min farmor har testamenterat pengar till mig men då hon är gift är pengarna låsta på hennes man fram tills hans bortgång. Sonen har alltid rätt till arvslotten och de va upp till han att besluta om han brydde sig om sin mammas vilja att ge de till sitt barnbarn eller helt enkelt ville ta pengarna själv varav han valde de senare alternativet.
    OK, hennes man var inte din pappas pappa?

Svar på tråden Problem med arv