Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Har människor som jobbar som undersköterskor inga ambitioner?

Ja jag undrar ofta varför man jobbar som det. Verkar jobbigt, tråkigt, stressigt och dåligt betalt.

• Anonym (Ja)
    Anonym (anonymm) skrev 2019-02-07 17:51:37 följande:

Undersköterskor och vårdbiträden är helt olika saker. En undersköterska har ändå 3års gymnasieutbildning. Det finns de som inte ens har gymnasieutbildning. Varför ska man se ned på folk som jobbar i vården? Det är ett jobb man ska vara stolt över tycker jag. Sen, om man inte väljer att läsa vidare, nej men det spelar väl ingen roll, inte enligt mig iaf. Trivs man med sitt yrke så gör man. man ska inte dela in folk i fack på det viset.

Men att ha gått gymnasiet är ju ingen utbildningsmerit, det är ju grundläggande idag.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (anonymm) skrev 2019-02-07 20:47:03 följande:
    Fast långt ifrån alla har gått klart det. Jag hade inte det tex.Inget fel med det.
    Fel och fel, det är ju ett val man gör och man sabbar för sig själv rejält på arbetsmarknaden idag om man inte går gymnasiet.

Förr gick det ju bättre.
  • Anonym (Ja)
    Tiina87 skrev 2019-02-07 21:41:34 följande:
    Det är absolut inget fel med att inte har läst gymnasiet.
    Ur perspektivet vill vara säker på att få en trygg position på arbetsmarknaden så är det helfel (idag, jag menar inte de födda på 1960-1970-talen, de klarade sig fint ändå). 
Svar på tråden Har människor som jobbar som undersköterskor inga ambitioner?