Inlägg från: Anonym (Eum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eum)

Har människor som jobbar som undersköterskor inga ambitioner?

Går det troll här....?? Någon som verkar besatt av just undersköterska som yrke. Jo vi har ambitioner och ett väldigt varierat yrke beroende på vad du jobbar inom. Du kan vara inom LSS, landstinget , kommunalt/privat boende och vi är som vilka människor som helst. Vi är olika somliga med mer ambitioner inom jobbet vart vill du komma. Roligare arbete har jag aldrig haft men ja tungt på många sätt.

• Anonym (Eum)
    Anonym (TS) skrev 2019-02-07 18:55:13 följande:

Snälla, läs trådstarten igen. Om det är mig du syftar på skulle vara troll? 

Hela anledningen till att jag startade tråden är för att jag (pga kommentarer jag sett i andra trådar) funderade på vad man kan göra åt folks fördomar om undersköterskor, och därför ville ta reda på hur vanligt att det var att ha just denna fördomen. Att jag ställde frågan betyder verkligen inte att jag själv ser på undersköterskor på det sättet. Jag har själv jobbat som undersköterska och att någon ska tro att jag ser ner på undersköterskor (eller något yrke överhuvudtaget) är verkligen det sista jag vill. Men uppenbarligen måste jag ha uttryckt mig jätteotydligt när jag ställde frågan. Jag förstår att skadan redan är skedd men jag har anmält mitt eget inlägg och hoppas att jag får det borttaget. Vill verkligen inte bidra till att någon ska känna att folk ser ner på deras yrke. Tvärtom. 

Ehuum fattar inte ens varför du starta tråden.. du vill få det till att folk ser ner på uskor fast folk inte gör det, tvärtom, nu får du skärpa dig jag möter endast folk som beundrar mitt jobb, utan oss finns ingen som klappar, vårdar och bryr sig om den som kanske ingen har.
Svar på tråden Har människor som jobbar som undersköterskor inga ambitioner?