• Anonym (A)

Ömsesidig attraktion?

Ömsesidig fysisk attraktion - hur märks det och hur vanligt är det? Jag har en kollega på jobbet som jag är sjukt attraherad av och jag får känslan av att han är det av mig med! Ibland känns det som att även andra märkte av vår dragningskraft till varandra, känslan går nästan att ta på i rummet. Vi jobbar inte mycket ihop (stor arbetsplats) och vi känner inte varandra alls bra men det blir ju alltid en väldigt speciell stämning när vi väl ses. Som om vi båda är attraherade av varandra, och flirtar oskyldigt. Men inte mer än så. Någon som vet vad jag menar?

Har ni känt av det någon gång? Vad ledde det till isåfall?

• Svar på tråden Ömsesidig attraktion?
  • Anonym (Kemi)

Vet precis vad du menar, har också en sån laddning till en på mitt arbete. Vi är inte riktigt kollegor men förekommer i samma sammanhang. Det är uppenbart att attraktion finns, stark attraktion. Andra känner ju också av den mellan oss.

Vad som hände, ja vi hade kontakt och det ena leder ju till det andra, lika bra där också och jag har väl fortfarande samma dragning tyvärr. Nu har vi ingen kontakt längre, känns rätt tomt och dumt.

• Anonym (Kännerigenmig)
    Anonym (A) skrev 2019-02-08 22:42:49 följande:

Ömsesidig fysisk attraktion - hur märks det och hur vanligt är det? Jag har en kollega på jobbet som jag är sjukt attraherad av och jag får känslan av att han är det av mig med! Ibland känns det som att även andra märkte av vår dragningskraft till varandra, känslan går nästan att ta på i rummet. Vi jobbar inte mycket ihop (stor arbetsplats) och vi känner inte varandra alls bra men det blir ju alltid en väldigt speciell stämning när vi väl ses. Som om vi båda är attraherade av varandra, och flirtar oskyldigt. Men inte mer än så. Någon som vet vad jag menar?

Har ni känt av det någon gång? Vad ledde det till isåfall?

Jag tror jag vet vad du menar, jag har lite erfarenheter om det och tyvärr så slutade det rätt dåligt. :(

Men vi kan väl börja lite såhär, hur länge har ni känt varandra och är du eller har varit i något förhållande nyligen?
  • Anonym (Kännerigenmig)

Har ni någonsin gjort något med varandra? typ festat och det har hänt något där eller? 

Förlåt att jag är så nyfiken, men jag vill gärna höra lite av andras historier.

• Anonym (A)
    Anonym (Kännerigenmig) skrev 2019-02-09 00:56:55 följande:

Har ni någonsin gjort något med varandra? typ festat och det har hänt något där eller? 

Förlåt att jag är så nyfiken, men jag vill gärna höra lite av andras historier.

Vi har jobbat ihop i flera år. Men det är väl senaste året det har känts extra flirtigt, sedan han blev singel... Jag är dock i ett förhållande och det vet han ju om. Vi har aldrig gjort något, inte ens en kram. Men när vi ses är det en konstig stämning, han tittar mig djupt i ögonen och ler, vi skrattar mycket och har skämt bara vi två fast det är fler omkring, han försöker röra vid mig på armen osv när han får läge. Men det är alltid folk omkring så det blir inte mer än så. Så det är väldigt oskyldigt. Men samtidigt är det enormt svårt att stå emot den här dragningen så jag undrar hur det har gått för folk i liknande situationer.
  • Anonym (Nymfis)

Jadå, jag har en sådan på jobbet. Attraktionen är löjligt stark, har nog inte varit med om riktigt den graden tidigare. Brukar ha någon som det är mest med och ofta några till men mer light.

Vad det kommer att leda till, ingen aning faktiskt. Skulle kunna bli något eller inget mer. Helt klart så gör det det roligare att gå till jobbet oavsett! ;) 

Ibland så får det mig att fundera hur man skulle göra för att inte få det så, om det blir för att man flirtar/tillåter att andra flirtar med en. Eller om det händer ändå även om man är helt vänskaplig enbart. Det senare händer mig ändå kom jag på, har ju försökt det tidigare, haha...

• Anonym (Nymfis)

Missade att ts undrade hur det märks...

Skiljer sig ju åt lite med olika människor men det tydligaste tycker jag är:

Båda tittar gärna och mycket, speciellt lite dolt när man har chansen. Ibland gör man det här helt öppet och demonstrativt så att den andre skall veta att "nu kollar jag in dig och jag gillar verkligen vad jag ser".

Uppmärksamheten, att personen liksom vänder sig rakt mot en även om det är många personer runt om.

Man ser på ansiktsuttrycket och ögonen att personen tittar liksom girigt på en, ibland den klassiska nerifrån och upp-blicken, den är tydlig.

En del tar mycket på en som man aldrig ser att de gör på någon annan, står nära och har inga problem med att komma riktigt nära tillfällig. En del kollar stint in i ögonen när dom gör det där, tittar kanske på pupillerna, hur de reagerar på närheten.

• Anonym (A)
    Anonym (Nymfis) skrev 2019-02-09 09:45:30 följande:

Jadå, jag har en sådan på jobbet. Attraktionen är löjligt stark, har nog inte varit med om riktigt den graden tidigare. Brukar ha någon som det är mest med och ofta några till men mer light.

Vad det kommer att leda till, ingen aning faktiskt. Skulle kunna bli något eller inget mer. Helt klart så gör det det roligare att gå till jobbet oavsett! ;) 

Ibland så får det mig att fundera hur man skulle göra för att inte få det så, om det blir för att man flirtar/tillåter att andra flirtar med en. Eller om det händer ändå även om man är helt vänskaplig enbart. Det senare händer mig ändå kom jag på, har ju försökt det tidigare, haha...

Ja, jag drabbas också lätt av detta. Blir förälskad väldigt lätt och känner ofta attraktion, men den här starka attraktionen och spänningen har jag inte känt sedan typ i gymnasiet... Har vänner som aldrig känner såhär, de har snarare väldigt svårt för att bli kära och det växer fram. Medan en annan blir blixtförälskad och har svårt att stå emot. Det handlar kanske om personlighet till viss del. Det är ju underbart att flirta och få uppmärksamheten och spänningen tycker jag...
  • Anonym (Kemi)
    Anonym (Nymfis) skrev 2019-02-09 09:59:29 följande:

Missade att ts undrade hur det märks...

Skiljer sig ju åt lite med olika människor men det tydligaste tycker jag är:

Båda tittar gärna och mycket, speciellt lite dolt när man har chansen. Ibland gör man det här helt öppet och demonstrativt så att den andre skall veta att "nu kollar jag in dig och jag gillar verkligen vad jag ser".

Uppmärksamheten, att personen liksom vänder sig rakt mot en även om det är många personer runt om.

Man ser på ansiktsuttrycket och ögonen att personen tittar liksom girigt på en, ibland den klassiska nerifrån och upp-blicken, den är tydlig.

En del tar mycket på en som man aldrig ser att de gör på någon annan, står nära och har inga problem med att komma riktigt nära tillfällig. En del kollar stint in i ögonen när dom gör det där, tittar kanske på pupillerna, hur de reagerar på närheten.

Du förklarar det som syns, handlingar. Ts frågar hur det känns?

För mig känns det helt galet skönt, lika naturligt som onaturligt. Just i stunden vill jag nog bara krypa in under hens kläder och känna varm nära hud. Jag har otroligt svårt att hålla mig ifrån hen, jag tar gärna lite diskret och söker mig nära. Skojar mycket.

Vi trivs tillsammans och har ganska lik humor. Jag tror vi underförstått har förstått varandra och därmed att attraktionen är ömsesidig. Låter lite skumt, men ja personen känns som en gammal vän som alltid har känt mig eller något sånt. Jag märker också ganska snabbt när det är något som inte står rätt till, då vill man bara ge en kram eller nått men det går ju inte.

När vi skrev mycket så hade vi ett fint flyt även i texten, ganska lika på något konstigt sätt. Fast ändå inte, svårt att sätta ord på det. Vi är ett fint komplement som kan muntra upp den andra, MEN kanske även sänka ner den andras mående.. mindre bra det sista dock.
  • Anonym (Nymfis)
    Anonym (Kemi) skrev 2019-02-09 11:19:09 följande:
    Du förklarar det som syns, handlingar. Ts frågar hur det känns?

För mig känns det helt galet skönt, lika naturligt som onaturligt. Just i stunden vill jag nog bara krypa in under hens kläder och känna varm nära hud. Jag har otroligt svårt att hålla mig ifrån hen, jag tar gärna lite diskret och söker mig nära. Skojar mycket.

Vi trivs tillsammans och har ganska lik humor. Jag tror vi underförstått har förstått varandra och därmed att attraktionen är ömsesidig. Låter lite skumt, men ja personen känns som en gammal vän som alltid har känt mig eller något sånt. Jag märker också ganska snabbt när det är något som inte står rätt till, då vill man bara ge en kram eller nått men det går ju inte.

När vi skrev mycket så hade vi ett fint flyt även i texten, ganska lika på något konstigt sätt. Fast ändå inte, svårt att sätta ord på det. Vi är ett fint komplement som kan muntra upp den andra, MEN kanske även sänka ner den andras mående.. mindre bra det sista dock.
    Vet inte om ts bara frågar om hur det känns...men håller med om att det är oändligt mycket mer intressant än de yttre handlingarna.

För mig så känns det också helt galet skönt, kan få svårt att hålla fokus ibland på det jag borde göra, att koncentrera mig på mitt jobb. Är en fysisk person och gillar kroppskontakt, kramar gärna om kollegor/vänner speciellt när något gått bra men med hen så gör jag inte så. Aktar mig nog för det eftersom jag såpass gärna skulle göra det, det känns som om att jag inte skall passera den gränsen. Men visst, vi håller oss extra nära varandra på ett sätt som jag inte gör med andra.

Mm, är helt säker på att vi vet var vi har varandra - det känns underförstått. Har fått försiktiga kommentarer från andra nära mig som luskar lite om det här med, så det syns utåt för dom som är observanta. Precis, som någon man har känt länge fast det har vi inte. Men det brukar vara otroligt likt när vi jämför olika saker vi har gjort, förstår inte helt hur vi oberoende av varandra gjort såpass lika val och tycker samma. Eftersom det inte alltid är de vanligaste valen osv.

Varför kan du inte ge hen en kram när det verkar behövas, är det att passera en gräns?
  • Anonym (Nymfis)
    Anonym (A) skrev 2019-02-09 11:02:51 följande:
    Ja, jag drabbas också lätt av detta. Blir förälskad väldigt lätt och känner ofta attraktion, men den här starka attraktionen och spänningen har jag inte känt sedan typ i gymnasiet... Har vänner som aldrig känner såhär, de har snarare väldigt svårt för att bli kära och det växer fram. Medan en annan blir blixtförälskad och har svårt att stå emot. Det handlar kanske om personlighet till viss del. Det är ju underbart att flirta och få uppmärksamheten och spänningen tycker jag...
    Fast det händer inte mig så lätt, har ett riktigt smalt nålsöga för vem jag släpper in på riktigt. Sen så blir jag ganska ofta attraherad men av väldigt få egentligen. Menar att om det skall vara någon idé så skall det vara en person som är otroligt tilldragande på alla plan, annars kan det kvitta. Med vissa kan jag känna första gången man träffas att den här personen attraheras jag av på alla plan, det är lite stort.

Visst är det kul att flirta, älskar det ömsesidiga spelet :)
Svar på tråden Ömsesidig attraktion?