• Jagerika

Försökt 14 månader

Hej! Har är en till som försökt i 14 månader. Är precis som du, frustrerad och ledsen. Vi har inga barn varken jag eller min sambo och är båda snart 27 år. Vi vet ju inte ens om vi kan bli gravida! Men vi har lämnat in papper för utredning nu, så hoppas dom kan åtgärda *felet*. Hur lång tid efter man skickat in pappren får man gå på första mötet? Jag hoppas jättemycket varje månad och bryter ihop under hela mensen, men trots detta så är jag på nått sätt glad att vi har varandra! :) alla andra blir gravida med en gång, och vi får kämpa som svin. Det är så orättvist!!

• Jagerika
    Pahm skrev 2019-02-13 08:13:02 följande:

Hej, du svarade på mitt inlägg i en annan tråd också :) Tappade lite bort mig..

Då går vi igenom exakt samma :(

Jag bor i Finland så jag ringde och bokade tid och 2 veckor senare fick vi komma på första besöket. Där gick man igenom bådas hälsa och diskuterade lite, sen fick vi info om nästa steg, vilka prover jag ska ta, och hans spermaprov.

Har inte gjort nåndera ännu men ska försöka få det överstökat så snabbt som möjligt.

Ja eller hur :(

Jag hoppas verkligen vi båda två ska få plus snart

Jasså har jag gjort det! Haha! Det är inte lätt att hålla kolla på alla dessa trådar ibland xD

Jaha ja då kanske det går fortare i Finland än i Sverige? Har inte fått ett riktigt svar på hur lång tid det kommer ta innan vi blir kontaktade efter vi skickat in pappren, googlar man så hittar man 3 månader men har läst om vissa som fått komma efter 7 veckor så det kanske beror på vart i landet man bor? Tycker 3 månader är så lång tid att vänta!

Skönt ändå för er att kommit igång med utredningen, ett steg i taget :)

Vet ni när ni ska dit och göra fler prover?

Jag hoppas verkligen vi bara haft otur, att det är våran tur snart! Har ÄL på söndag, sen börjar den där eviga väntan yttligare en gång
  • Jagerika
    Pahm skrev 2019-02-13 12:45:41 följande:

Nej de är det verkligen inte :D

Ja det tycks gå väldigt snabbt, vi får gå genast och ta proverna, allt är klart, så sa hon att när provsvaren kommer kontaktar hon oss igen så får vi en tid till läkare igen. Det var bara det att jag ville vänta och se om det skulle bli nåt den här gången före vi tog testerna. Hade bim 2 veckor efter besöket, alltså igår. Så nu är det väl bara att ta sig i nacken och få proverna gjorda :)

Jaa jag har förstått att det är lång väntetid i Sverige för utredning :o skumt. Dagarna går ju annars också långsamt när man längtar:/

En av mina kompisar är också i samma sits, dom har försökt typ 1 månad än oss, men hon har nu försökt byta inställning och tänkte glömma det ett tag så kanske det händer. Före det brukade vi vara varandras klagomurar men nu när hon bestämt sig för att tänka på annat vill jag såklart inte förstöra för henne genom att klaga.

Då är det bara att köra på ihelgen :D Håller tummarna för er, vi kan ju hålla kontakt på pm om du vill bolla lite tankar eller bara annars ha någon att prata med :)

Jag kan skicka ett pm till sig så kan vi prata där :D
Svar på tråden Försökt 14 månader