• becca90

Uppstart IVF våren 2019

Hej!

Jag och min sambo har försökt få barn i över 2 år och nu har vi nyss gått på utredning. De hittade inga fel och vi har provat 3 omgångar med letrozol.. Alla har gett fina ägg men ingen graviditet.

Remissen till ivf lämnades in i fredags och de sista blodproverna ska tas idag. Sen är det bara väntan kvar. Igen..

Jag är väldigt taggad för denna resa men också väldigt nervös över att inte heller denna behandling ska göra oss till föräldrar..

Är det några fler av er som precis är i uppstarten? Skriv isåfall så kan vi kolla tankar med varandra :)

• Svar på tråden Uppstart IVF våren 2019
  • Barnlängtan31år
    Ölandstoka skrev 2019-06-03 16:25:14 följande:

Grattis! :) Börjar bli väldigt många med testdag kring då, spännande att se hur många plus det blir. Hur häftigt vore det inte om alla plussar :D

Tack :) Men väldigt nervöst detta!

Ja, vi får hålla alla våra tummar på att vi ska plussa!! :)
  • mulin
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-03 15:46:29 följande:

Nu är jag ruvare! Testdag 16/6. Så nervöst!

Åh vad roligt :D önskar dig all lycka till :)
  • Kandelaber

Vul idag och JA, det fanns hjärtslag! Fy fan vilken lättnad! Tillfällig avslappning innan man börjar tänka katastroftankar igen om att den kan dö efter att man sett ett hjärta också..!

• Kandelaber
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-03 15:46:29 följande:

Nu är jag ruvare! Testdag 16/6. Så nervöst!

Kul!! Hoppas tiden går lite fortare nu när det är långhelg och Så:)
  • Barnlängtan31år
    Kandelaber skrev 2019-06-05 15:25:52 följande:

Kul!! Hoppas tiden går lite fortare nu när det är långhelg och Så:)

Ja, det får vi hoppas på :)

Åh, vilken känsla att se det lilla hjärtat slå på VUL!! Stort grattis! Hoppas allt ska gå fortsatt bra! :)

Längtar så till den dagen... Hoppas den kommer snart!!!
  • Kandelaber
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-05 15:51:10 följande:

Ja, det får vi hoppas på :)

Åh, vilken känsla att se det lilla hjärtat slå på VUL!! Stort grattis! Hoppas allt ska gå fortsatt bra! :)

Längtar så till den dagen... Hoppas den kommer snart!!!

Ja det är coolt! Men har haft ganska mycket hugg och stickningar i vad jag troor är livmodern, det är ju grymt läskigt. Men eftersom man sett att den lever kan det ju inte bero på att kroppen försöker stöta ut nåt tänker jag.. Försöker slappa men är rädd hela tiden (som ungefär alla andra i dessa forum). Vi är nog 1000ggr tidigare än "normala" gravida.
  • Längtar201981

Precis startat jag med. Återinförande idag och tre till som förhoppningsvis kommer hamna i frysen. Testdag 21/6. Känns långt fram så kommer nog inte kunna vänta längre än till nästa helg med att testa ????

• Barnlängtan31år
    Längtar201981 skrev 2019-06-05 18:38:19 följande:

Precis startat jag med. Återinförande idag och tre till som förhoppningsvis kommer hamna i frysen. Testdag 21/6. Känns långt fram så kommer nog inte kunna vänta längre än till nästa helg med att testa ????

Ja, tiden går så himla långsamt. Kommer inte heller palla att vänta till TD tror jag!
  • Barnlängtan31år
    Kandelaber skrev 2019-06-05 18:11:00 följande:

Ja det är coolt! Men har haft ganska mycket hugg och stickningar i vad jag troor är livmodern, det är ju grymt läskigt. Men eftersom man sett att den lever kan det ju inte bero på att kroppen försöker stöta ut nåt tänker jag.. Försöker slappa men är rädd hela tiden (som ungefär alla andra i dessa forum). Vi är nog 1000ggr tidigare än "normala" gravida.

Ja, haha. Oron är ju konstant! Men vi här inne är så starka, vilka grejer vi går igenom!

Stort lycka till!
Svar på tråden Uppstart IVF våren 2019