Scrapträsket
Funderar på om jag också ska vara med i er utmaning, om jag hinner vill säga. Minns att Mammsy skrivit en förklaring till skissen är det nån som vet på vilken sida den finns?
Funderar på om jag också ska vara med i er utmaning, om jag hinner vill säga. Minns att Mammsy skrivit en förklaring till skissen är det nån som vet på vilken sida den finns?
Ja, skissen finns där, men hon skrev även en förklaring till den här i forumet. Tänkte att det vore bäst att läsa den så att man inte missuppfattar skissen. Jag har aldrig gjort en LO efter en skiss nån gång så jag känner mig lite osäker
Nu hittade jag Mammsys förklaring. Det var inte så mycket som jag trodde..men så här skrev hon:
"Det översta strecket behöver ni inte bry er om det e från scannern. Dom två flärparna på sidorna hade jag ritat som två tags som det står journaling på längst ner i hörnet står det valfri dekoratin..."
Så egentligen var det inte så mycket mer än vad man kan se från skissen
Måste man ha plus för att kunna lägga in bilder i forumet?
Morning tjejer!
Igår blev jag klar med skissutmaningen så jag är också med i tävlingen! Ska försöka komma ihåg att maila iväg den nån dag bara...
Jag läste här att nån har beställt bokstäver från Scrapfun. Det har jag också funderat på, men hur gör man? Jag menar, man vet ju aldrig i förväg vilken ord man vill ha och i vilken färg. Beställer ni hela alfabet då eller bara det ordet ni ska ha? Då får man ju beställa flera gånger i veckan vartefter man scrappar...och det kanske inte är så smart heller?!
Ja, det är ju det som är problemet. Att vänta flera dar på att få rubriken kan ju INTE vara kul! Jag måste få se slutresultatet genast när jag scrappar....otålig som jag är. Frakten blir väl inte dyr från Scrapfun, eller? Bokstäver kan väl inte väga så mycket?
Hur använder man egentligen Fluid Chalk? Ni vet, de som ser ut som kattögon. Jag trodde att de var "torra" dvs. nästan som ögonskugga som man kunde sudda ut med en liten applikator. Men de är ju "blöta", vilket gör det mycket svårare att lägga på snyggt. Är det inte dessa ni använder t.ex. för att göra brända kanter på papper? Eller finns det nån torrversion av chalk?
Tack ZaraÖ! Jag tror jag ska beställa torra chalks också, de verkar lättare att jobba med som du skrev.
Hur är det med de stora Distress Ink-dynorna då? Vad använder man dem till?
Sorry att jag är så frågvis idag
Jag har också paket att hämta ut idag! Ska bli kuuuul
Kela81 - jag tror man sitter och spänner sig och tittar sååå noggrannt när man ska försöka skriva rakt eller dra raka linjer, så det skiter sig av att man är så på helspänn. Har jag i alla fall märkt...