Inlägg från: Humla78 |Visa alla inlägg
  • Humla78

Scrapträsket

Jo79: Jag har små blommor med brads i mitt minialbum och där har jag ju scrappat båda sidorna. Då fäste jag bara igenom blomman och och klippte av benen på baksidan med avbitartång, sen tejpade jag fast.

Mammsy: Ska se vad jag hittar. Tack!

• Humla78

Fast jag vet ju inte om det är helt scrapmässigt korrekt förståss , men det funkade! Sitter bra.

• Humla78

fru kreativ: I första inlägget på sid 1 i denna tråd finns länkar till massor av nätbutiker. Kika där!

• Humla78

Tingeling
    Vadå sista? Det är klart du ska vara med igen!!!

• Humla78

Meli: Vet inte riktigt när du var här senast, men numera finns denna tråden och en utmaningstråd där vi börjat med egna skissutmaningar.

• Humla78

Skriver för långsamt ser jag .

Någon som vet om man kan hitta en kalender med datum och namnsdagar för nästa år någonstans? Tänkte jag skulle scrappa kalendrar i julklapp och då är det ju bäst att börja i tid .

• Humla78

Marajjah: Aha, ska kika in där.
    Hade förståss från början tänkt att det kanske finns såna där små rutnät med dagar och datum på nätet någonstans som man kan sno och klistra fast på sin lo. Ingen som vet?

• Humla78

Har lagt upp lite nytt i galleriet, bland annat förra veckans skissutmaning.

• Humla78

Tyckte att 9*9 var lagom stort när jag skulle börja på lillens album, med det var tydligen fel storlek. Hittar album på några ställen, men man kan tydligen inte köpa bara plastfickor . Någon som vet någon välsorterad butik? Har kollat genom alla på första sidan, men icke.

• Humla78

Hmmm... Hittad album med plastfickor i, om man skulle köpa ett sådant kan man alltså inte fylla på heller sen då om det behövs. 8*8 blir ju så pyttigt...

• Humla78

tr3z, jag kan klippa dig! ...om jag får vara med på ett hörn på din beställning...

• Humla78

Hejsan! Var ett tag sedan jag var här inne nu. Jag har fått tillbaka min inspiration (äntligen) så jag har suttit vid mitt scrappbord istället för vid datorn. Nu har jag i alla fall fått veckans lo:s fotade så de finns i mitt galleri. (Även förra skissutmaningen som jag blev så missnöjd med att jag valde att inte skicka in den . Men någon kanske kan komma med tips om vad som skulle piffa till den.)

• Humla78

Jag använder akrylfärg på tub till mina foamstamps eftersom jag redan hade sådan färg innan jag började scrappa och det går jättebra. Jag brukar oftast blanda i lite vatten så blir de lite lättare att hantera.

• Humla78

Jag som var så glad åt att jag hittat två små sorteringslådor (som skulle vara till fiskekrokar) när vi var på stormaknaden idag. Nu har jag lagt alla mina brads i den ena och de andra dekorationerna i den andra och är supernöjd. Så kikar man in här och plötsligt står man med båda fötterna på jorden igen... Hur ska jag någonsin kunna fylla en sån där fin väska!

Svar på tråden Scrapträsket