Inlägg från: Sagomamma |Visa alla inlägg
  • Sagomamma

Scrapträsket

BillaBong:

Det är som en "blöt" stämpeldyna, fast inte rinnande! Just de små fluid chalksen (som också kallas "cats eye") är perfekta att dutta med direkt på det man vill färga -papper, foamstamps, kanter mm.

Bra neutrala färger att göra brända kanter med är t ex Burnt Sienna, Amber Clay, Dark brown, Chestnut Roan, Charcoal (helt svart). Allihopa är bruna nyanser i olika toner, och man kan ju trycka olika hårt. Sen finns det mer färgglada chalks också, och många av dem är ursnygga att använda precis likadant som de brunfärgade! (Använde Dark Moss och stämplade med idag, som är lite åt mossgrönt håll, och det blev bara så snyggt!!)

• Sagomamma

Fick en dbbel-LO klar i gårkväll -min första dubbel nånsin! Himla skoj att jobba med! Bild kommer under dagen

• Sagomamma

NU är dubbel-LON:n uppe för kritik

Angående plastfickor till albumet, mamma i småland, så är ditt album exakt ett sånt som JAG har , så plastfickor vet jag liksom var det finns... *S*

• Sagomamma

Det står syrafritt eller acid-free, det är mkt dyrare att framställa så det ser dom till att skriva utPenga mun *har skaffat Plus nu *

• Sagomamma

Men GUD vad fint du har gjort, Cheri!!! Så det är meningen att dina PP-flickor ska föreställa Lill-Cheri?Glad

Bra idé att lägga upp bilderna här, kan man ju göra när man gjort ny LO, ja...

• Sagomamma

mamma i småland:

Jag har använt foamstamps som jag har duttat på spotlight akrylfärg (helt vanlig vit då alltså Skrattande) på med vanliga foambrushes. Då ser det så där "stämplat" ut! Cheri har använt samma alfabete fast med Dark brown fluid chalk i stället på sin senaste som hon tipsade om!

cheri:

Lite häftigt är det allt att ha en egen PP! Som att ha en actionhjälte eller nåt avbildad efter sig ju!

cid:

Hmm.. Jag vet bara en...

bitte:

Hmm, skrev jag i din gb att jag också tyckte din dubbel var fin? HmmFundersam, det tyckte jag i alla fall!

• Sagomamma

Menar du något sånt som jag har på min dubbel-LO kanske? Eller som finns på Cheris senaste...?

Bokstavsstämplar är nog det bästa jag nånsin köpt tror jag! MÅSTE verkligen införskaffa fler (fast jersey är verkligen helt klart snyggaste bokstavsstämpeln) !!! *helt frälst*

• Sagomamma

Måste bara säga att JAG får inte skriva ut det där namnet som ni refererar till i min pres, men NI får göra det! Så ni vet...

• Sagomamma
    Cheri skrev 2006-05-21 22:04:34 följande:
    whaaaaat?? hur kan man inte titta på hockey
    SkrikandesHur KAN man titta på det?Räcka ut tungan
Svar på tråden Scrapträsket