Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Scrapträsket

Snyft. Nu vet jag inte vad jag ska scrappa längre. Har hållit på i en hejdundrande fart så nu tryter fotona... Ville pröva med skissutmaningen men hittade inga passande "neutrala" heller. Har gjort en LO jag blev riktigt nöjd med, men den kan jag inte lägga ut eftersom det är en nakenbild på sonen.  Har gjort en neutral oxå men lyckas inte fota av den just nu. Vad göra nu'rå???Ledsen

• Lingonflickan
    Sagomamma: På den LO:n är sonen enda motivet. Dessutom har jag inget bildbehandlingsprogram annat än det som följde med min gamla hög till digitalkamera. I stort sett så använder jag bara beskärning av bilderna. Är fotoentusiast som inte tycker om att manipulera mina bilder och har därför aldrig haft behov av nåt bildbehandlingsprogram.
  • Lingonflickan
    Sagomamma: På den LO:n är sonen enda motivet. Dessutom har jag inget bildbehandlingsprogram annat än det som följde med min gamla hög till digitalkamera. I stort sett så använder jag bara beskärning av bilderna. Är fotoentusiast som inte tycker om att manipulera mina bilder och har därför aldrig haft behov av nåt bildbehandlingsprogram.
  • Lingonflickan

Ska börja fota på en ABC-bok och funderar på format, albumtyp osv. Kan man laminera?? Ifall sonen ska få titta i den eller inte.

• Lingonflickan
    penni: Kanske en liten badanka i nedre högra hörnet kan skapa lite balans. Samtidigt som den kommer igen i samtliga bilder...
  • Lingonflickan
    Annka 5064: Tack för tipset om mixed-alfabetet. Det fick mig att bestämma mig för att köpa det till slut.
    Hmmmm, blev lite mer än så. Fundersam Eller vad sägs om en silent setter för 200

Nu längtar jag bara efter mitt paket.Glad
  • Lingonflickan
    penni: Ja, varför inte någon blå fotomatta bakom de andra två bilderna så att de sticker ut frå bakgrunden.  Me raka så att de kontrasterar mittenbilden. Kanske några "såpbubblor" vid texten...?
  • Lingonflickan

För några somrar sen var jag i polkagrisstade och tog då lite bilder. Nu har jag gjort en LO av det och lagt in den i galleriet för allmän beskådan. Känner mig som canal+ - "denna bild kan ses av alla". Skrattande

• Lingonflickan
    Mammsy: tapetväv??? Menar du typ sån där strukturerad man målar på?  (kommer inte på vad det heter just nu) Är den syrafri då? Om jag målar mesh, vilken färg funkar då? har ju bara vågat köpa MM:s färgkit.
  • Lingonflickan

Jo79 Ja, när ryktet går på scrapträsket... då är det dags att ladda lagren. De borde hänga här så de hängde på. Bara "lite" besviken. Fick paketet från scrapbutiken idag. Beställde där både för att silent settern kostade 200 och för att mixalfabetet var billigt där och så får jag inget alfabet...Gråter

• Lingonflickan

Jag blev så besviken när mixalfabetet (119 var slut att jag beslöt mig för att köpa den där qk:n med alfabet (för 1050 Logiskt va??

• Lingonflickan

Ok Det skulle vara 119:-, resp. 1050:- inom parentes, inte smileysar.

På tal om papper så älskar jag Karen Foster.

Svar på tråden Scrapträsket