• Anonym (Mamma)

Dom mot styvförälder

Har ngn fått igenom en dom mot en styvförälder. Mina barns styvmamma lägger sig i allt även på mina veckor. Hon är även ledare på sonens fritidsaktiviteter och älskar att frysa ute mig. Orkar inte mer ich funderar på att kontakta Tingsrätten, men är det ngn idé?

• Svar på tråden Dom mot styvförälder
  • Anonym (Mamma)

Vet bara att det inte funkar som det är nu! Hon är väldigt oberäknelig och kan oprovocerat bli arg på mig (till exempel under en fotbollsmatch). Det gör givetvis att min son blir orolig/osäker när vi vistas på samma plats.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Ia) skrev 2019-02-15 11:32:05 följande:

Vad gör sonens pappa åt saken?

Inget! Han tycker det är ?snällt? att hon bryr sig. Tror dock inte han vågar säga annat, tyvärr!
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Ia) skrev 2019-02-15 12:01:20 följande:

Men du, under dina veckor.. svara inte om hon ringer. Öppna inte om hon knackar på.

Ignorera henne fullständigt.

Har hon egna barn?

Hon har två små barn. Jag har försökt allt det där i fyra år men hon går hela tiden ett steg längre!
  • Anonym (Mamma)
    Kjell2 skrev 2019-02-15 12:43:14 följande:

Bryter hon sig in?

Tvingar hon dig att svara i telefon?

Nej men hon söker upp mig på andra ställen! Kan vara om hon ser mig i bilen på en parkering, på jobbet etc.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (N) skrev 2019-02-16 03:44:26 följande:

Vad gör hon om hon ser dig då? Hälsar? Skäller ut dig?

Varför är hon ledare på sin bonus aktivitet? Verkar helt sjukt...

Hon hälsar aldrig, i bästa fall ignorerar hon mig! I värsta fall skäller hon ut mig, hon är labil och oberäknelig.

Har frågat mitt ex varför hon måste leda vår sons aktivitet (finns ju många andra lag att träna) men han säger bara att det är snällt av henne.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (N) skrev 2019-02-16 03:44:26 följande:

Vad gör hon om hon ser dig då? Hälsar? Skäller ut dig?

Varför är hon ledare på sin bonus aktivitet? Verkar helt sjukt...

Hon hälsar aldrig, i bästa fall ignorerar hon mig! I värsta fall skäller hon ut mig, hon är labil och oberäknelig.

Har frågat mitt ex varför hon måste leda vår sons aktivitet (finns ju många andra lag att träna) men han säger bara att det är snällt av henne.
  • Anonym (Mamma)

Hon söker upp mig på jobbet med ?ärenden? som rör barnen. Pappan vägrar byta sport/klubb, han tycker hon är en jättebra tränare. Sonen vill prova basket men det går inte då det är samma dag som fotbollen och den måste han givetvis gå på. Ingen idé att prata med klubben då den typ består av mitt ex å hans nyazz

Svar på tråden Dom mot styvförälder