• Anonym (Sommar)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Hej,

Det är första gången som jag skriver här. 

Jag är gift och har tre barn. Vi är en vanlig och lycklig familj. Jag älskar min fru och vill vara med henne resten av mitt liv. Men de senaste år har det kommit ett problem som gör att jag mår så himla dålig.

Jag är en person som behöver mycket nära kontakt. Att kissas ofta, kramas, och att ha sex minst några gånger per vecka. De första åren var precis så här med min fru. Så jag tyckte att jag hade hittat den rätta personen för mig. Vi kunde ha sex när som helst. Om vi var på utflykt, om vi var i bilen.... 

Men de sista åren har det blivit att vi har sex ca 2 gånger per månad. Och även då känns det ofta att vi har det för att hon vet att jag behöver det. Och resten av dagarna kramas vi ofta, men vi kissas väldig selan. Det känns mer som att vi är bara bra kompisar ibland.

Hon vet hur jag mår och att jag är så frustrerad. Men det är ju inte hennes fel att hennes lust har minskat så mycket. Jag tänker väldigt ofta att jag borde hitta någon kk men samtidigt vill jag inte ha ett hemligt liv för kvinnan som jag älskar.

Jag vet inte riktigt varför skriver jag här. Men kanske finns det folk här som har haft samma problem och lyckades att fixa det?

• Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?
  • Anonym (V)
    Anonym (Värt vartenda öre) skrev 2019-02-17 16:00:44 följande:
    Jag tycker det är en investering i det egna välbefinnandet.
    Det var ett svar på att TS tyckte terapi var för dyrt.
  • Underhill

Tror inte man kan göra så mycket mer än att se över sig själv. Beteende, hur man säger saker mm. Hålla sig i trim kort och gott. Runka bort eventuell frustration och försöka få till en bra dialog/kommunikation. Visst man kan påverka i viss grad men finns inte lusten där blir det svårt tror jag. Vad skulle vara en bra kompromiss tycker du?

E vi överens så kör vi
  • Anonym (Rollo)
    Anonym (Sommar) skrev 2019-02-16 21:33:58 följande:
    Och hur klarar du att vara i ett förhållande utan sex?
    Du har inte funderat över Victoria Milan? Där finns det gott om kvinnor som lever i intimlösa förhållanden. Jag träffade min VM-dam där för två år sedan. Hennes karl hade liksom min fru helt och hållet tappat lusten till allt vad intimitet heter och man lever ju bara en gång. Det funkar alldeles utmärkt. Vi lever våra liv med våra familjer samtidigt som vi har våra diskreta träffar och ger varandra det vi saknar samtidigt som våra äkta hälfter slipper allt tjat om sex. Alla nöjda och glada.
  • Anonym (Gör inte som jag)
    Anonym (Rollo) skrev 2019-02-18 10:19:04 följande:
    Du har inte funderat över Victoria Milan? Där finns det gott om kvinnor som lever i intimlösa förhållanden. Jag träffade min VM-dam där för två år sedan. Hennes karl hade liksom min fru helt och hållet tappat lusten till allt vad intimitet heter och man lever ju bara en gång. Det funkar alldeles utmärkt. Vi lever våra liv med våra familjer samtidigt som vi har våra diskreta träffar och ger varandra det vi saknar samtidigt som våra äkta hälfter slipper allt tjat om sex. Alla nöjda och glada.
    Om du är öppen med din fru om att du träffar andra och hon accepterar det så är väl denna lösningen helt ok men om inte så är vi inne på ren otrohet vilket inte alla är intresserade av.
  • Anonym (kvinna)

Om man har tre småbarn är det ganska normalt att inte orka ha så mycket sex. Det kanske blir bättre när barnen är större.

• Underhill
    Anonym (kvinna) skrev 2019-02-18 13:45:04 följande:
    Om man har tre småbarn är det ganska normalt att inte orka ha så mycket sex. Det kanske blir bättre när barnen är större.

Tyvärr är det nog så...sen blir det ju oftast vad man gör det till eller hur mycket lust det finns kvar när orken tryter :)
    E vi överens så kör vi
  • gladman

Min sambo tappar också lusten till sex under perioder, ca 1-2 v då och då.
    Det jag lärt mig då är att inte tjata, att inte göra en grej av det för då slår det tillbaka dubbelt upp. Är hon trött så är hon, bara att bita ihop.
    Att ha/få sex är en sak men där emellan behöver man ju kärlek också, det är nog mer viktigt kan jag tycka. Men får man ha sex 1-2 ggr i veckan samt lite kärlek och bekräftelse så är livet kanon :D

• Tecum
    Anonym (Olika behov) skrev 2019-02-17 02:44:20 följande:
    Instämmer med American Mommy. Jag är kvinna, 40+, och har i princip tappat sexlusten. Och ja, har problem med sköldkörteln och äter antidepp, det påverkar säkert men är även uttråkad i min relation. Två barn, 7 och 12 år. Sex är mest ett måste för att mannen ska få sitt, inte för att jag har lust egentligen. Umgås med ett tiotal kvinnor som är i 35-årsåldern och de känner likadant. Alla har sex ca 1-2 ggr varannan vecka. Vi har diskuterat detta, eftersom männen är missnöjda med samlivsfrekvensen och kvinnorna är missnöjda med det ständiga kletandet, att man inte bara kan kramas utan att han vill gå till sovrummet etc etc.
    Väldigt tråkig attityd som du, American Mommy och era väninnor har. Uttryck som "uttråkad i relationen", "sex ett tvång" och "män som kletar" säger ju allt. Varför skiljer ni er inte så era män kan få chansen att träffa en kvinna som älskar dem? För det gör ju inte ni, den enda uppgift era män har är att vara till nytta rent praktiskt. De hålls som gisslan i relationen då de tar sitt ansvar för familjen.
  • Kråkungen
    Anonym (Olika behov) skrev 2019-02-17 02:44:20 följande:

Instämmer med American Mommy. Jag är kvinna, 40+, och har i princip tappat sexlusten. Och ja, har problem med sköldkörteln och äter antidepp, det påverkar säkert men är även uttråkad i min relation. Två barn, 7 och 12 år. Sex är mest ett måste för att mannen ska få sitt, inte för att jag har lust egentligen. Umgås med ett tiotal kvinnor som är i 35-årsåldern och de känner likadant. Alla har sex ca 1-2 ggr varannan vecka. Vi har diskuterat detta, eftersom männen är missnöjda med samlivsfrekvensen och kvinnorna är missnöjda med det ständiga kletandet, att man inte bara kan kramas utan att han vill gå till sovrummet etc etc.

Men... vilken sorglig och märklig inställning... Hur kan ni leva så? Och hur kan ni utsätta era män för att behöva ha det så? Jag inser absolut att man kan ha problem med lusten, och jag anser INTE att någon ska tvingas "ställa upp", men den här attityden...? "det ständiga kletandet"..? Va?! Det är ju precis som att säga att "alltså, det här ständiga pladdrandet; att man inte bara kan säga hej till varandra utan att hen vill sätta igång och prata etc etc" 

Varför avslutar du (och alla dina uttråkade väninnor) inte era relationer istället?
  • Kråkungen
    Tecum skrev 2019-02-18 15:56:03 följande:
    Väldigt tråkig attityd som du, American Mommy och era väninnor har. Uttryck som "uttråkad i relationen", "sex ett tvång" och "män som kletar" säger ju allt. Varför skiljer ni er inte så era män kan få chansen att träffa en kvinna som älskar dem? För det gör ju inte ni, den enda uppgift era män har är att vara till nytta rent praktiskt. De hålls som gisslan i relationen då de tar sitt ansvar för familjen.
    Oj, såg inte detta innan jag postat i princip samma sak... håller helt med dig, Tecum!
Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?