• Anonym (Sommar)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Hej,

Det är första gången som jag skriver här. 

Jag är gift och har tre barn. Vi är en vanlig och lycklig familj. Jag älskar min fru och vill vara med henne resten av mitt liv. Men de senaste år har det kommit ett problem som gör att jag mår så himla dålig.

Jag är en person som behöver mycket nära kontakt. Att kissas ofta, kramas, och att ha sex minst några gånger per vecka. De första åren var precis så här med min fru. Så jag tyckte att jag hade hittat den rätta personen för mig. Vi kunde ha sex när som helst. Om vi var på utflykt, om vi var i bilen.... 

Men de sista åren har det blivit att vi har sex ca 2 gånger per månad. Och även då känns det ofta att vi har det för att hon vet att jag behöver det. Och resten av dagarna kramas vi ofta, men vi kissas väldig selan. Det känns mer som att vi är bara bra kompisar ibland.

Hon vet hur jag mår och att jag är så frustrerad. Men det är ju inte hennes fel att hennes lust har minskat så mycket. Jag tänker väldigt ofta att jag borde hitta någon kk men samtidigt vill jag inte ha ett hemligt liv för kvinnan som jag älskar.

Jag vet inte riktigt varför skriver jag här. Men kanske finns det folk här som har haft samma problem och lyckades att fixa det?

• Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?
  • Anonym (kvinna)
    Underhill skrev 2019-02-18 13:58:54 följande:

Tyvärr är det nog så...sen blir det ju oftast vad man gör det till eller hur mycket lust det finns kvar när orken tryter :)

Det beror också på hur krävande barnen är.
  • Anonym (Kim)
    Tecum skrev 2019-02-18 15:56:03 följande:
    Väldigt tråkig attityd som du, American Mommy och era väninnor har. Uttryck som "uttråkad i relationen", "sex ett tvång" och "män som kletar" säger ju allt. Varför skiljer ni er inte så era män kan få chansen att träffa en kvinna som älskar dem? För det gör ju inte ni, den enda uppgift era män har är att vara till nytta rent praktiskt. De hålls som gisslan i relationen då de tar sitt ansvar för familjen.
    Så jäkla bra skrivet av dig (och Kråkungen), de gnälliga kärringarna borde skilja sig men det är väl för bekvämt med män som är så medgörliga och låter sig utnyttjas.
  • Anonym (V)
    Anonym (V) skrev 2019-02-17 14:12:02 följande:
    OK, ni delade alltså inte lika?

Hur har det sett ut med jobbet hemma de senaste fem dagarna.
    Vem hämtade/lämnade förskola/skola?
    Vem fixade frukosten?
    Vem lagade middagen?
    Vem städade?
    Vem diskade?
    Vem tvättade?
    Vem fixade eventuella läkarbesök extra skolsaker som skulle med?
    Vem läste läxor?
    Vem nattade?
    Vem tog barnen till aktiviteter?
    annat? VAB...

Så varsågod de fem senaste dagarna:
    tisdag
    onsdag
    torsdag
    fredag
    lördag

En fråga till, om barnen mår dåligt vem går de då till och vill ha tröst av?
    TS, hur ser det ut när du summerar?
  • Mimosa86
    Tecum skrev 2019-02-18 15:56:03 följande:

Väldigt tråkig attityd som du, American Mommy och era väninnor har. Uttryck som "uttråkad i relationen", "sex ett tvång" och "män som kletar" säger ju allt. Varför skiljer ni er inte så era män kan få chansen att träffa en kvinna som älskar dem? För det gör ju inte ni, den enda uppgift era män har är att vara till nytta rent praktiskt. De hålls som gisslan i relationen då de tar sitt ansvar för familjen.

Ja det låter illa. Men det låter ju också illa att männen hon beskriver inte vill kramas utan gå raka vägen till sänghalmen. Ond spiral där ingen, vare sig kvinna eller man, verkar vilja vara med varandra utan bara få sitt.
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Kim) skrev 2019-02-18 17:18:56 följande:
    Så jäkla bra skrivet av dig (och Kråkungen), de gnälliga kärringarna borde skilja sig men det är väl för bekvämt med män som är så medgörliga och låter sig utnyttjas.
    Uppfriskande att se kvinnor ryta ifrån när andra kvinnor gnäller på sina män.
  • Underhill
    Anonym (kvinna) skrev 2019-02-18 17:11:49 följande:
    Det beror också på hur krävande barnen är.

Jag utgår ifrån normen. Räknar alltså ej in undantag och eller sjukdomar. Självklart är det helt ok att vara trött och inte orka...frågan är när man inte orkar stå ut med någon som mer eller mindre alltid är trött och inte orkar :) finns ju alla möjliga och omöjliga orsaker och anledningar till trötthet och orkeslöshet...och vad kan man göra åt det hela...om man nu bara är trött :)
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sommar) skrev 2019-02-16 09:40:25 följande:

Hej,

Det är första gången som jag skriver här. 

Jag är gift och har tre barn. Vi är en vanlig och lycklig familj. Jag älskar min fru och vill vara med henne resten av mitt liv. Men de senaste år har det kommit ett problem som gör att jag mår så himla dålig.

Jag är en person som behöver mycket nära kontakt. Att kissas ofta, kramas, och att ha sex minst några gånger per vecka. De första åren var precis så här med min fru. Så jag tyckte att jag hade hittat den rätta personen för mig. Vi kunde ha sex när som helst. Om vi var på utflykt, om vi var i bilen.... 

Men de sista åren har det blivit att vi har sex ca 2 gånger per månad. Och även då känns det ofta att vi har det för att hon vet att jag behöver det. Och resten av dagarna kramas vi ofta, men vi kissas väldig selan. Det känns mer som att vi är bara bra kompisar ibland.

Hon vet hur jag mår och att jag är så frustrerad. Men det är ju inte hennes fel att hennes lust har minskat så mycket. Jag tänker väldigt ofta att jag borde hitta någon kk men samtidigt vill jag inte ha ett hemligt liv för kvinnan som jag älskar.

Jag vet inte riktigt varför skriver jag här. Men kanske finns det folk här som har haft samma problem och lyckades att fixa det?

Jag har ungefär samma situation. Vi har sex ett par gånger per månad, knappt. Jag har inte lyckats "fixa" det, utan har väl snarare anpassat mig, och det funkar hyfsat.
  • Underhill
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 07:59:55 följande:
    Jag har ungefär samma situation. Vi har sex ett par gånger per månad, knappt. Jag har inte lyckats "fixa" det, utan har väl snarare anpassat mig, och det funkar hyfsat.

Känner väl till det där. Man anpassar sig mer eller mindre till slut. Tråkigt nog tycker jag.
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Man)
    Underhill skrev 2019-02-19 08:17:42 följande:

Känner väl till det där. Man anpassar sig mer eller mindre till slut. Tråkigt nog tycker jag.
    Hur ser det ut för er då?
  • Underhill
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 08:25:13 följande:
    Hur ser det ut för er då?

Ser bra ut :)...tänker du på något särskilt?
    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?