• Anonym (utmattad och avskräckt)

    Varför kvinnor aldrig kan svara män på dejtingsidor!

    Har hört många historier om att män vägrar ta ett NEJ och  att det är bättre att ignorera alla som man inte känner sig attraherad av.

    Men då jag är en empatisk och trevlig person vill jag gärna svara män som gjort ansträngningar. Så tänkte jag iallafall första dagarna jag skaffat konto på en av de större gratistjänsterna.

    Så jag svarade så gott ja kunde till ca 30% (75 mail av 190) så gott jag hann,  att tack för visat intresse men inte intresserad. Skrev även att det var utanför mina ålders eller avståndskriterier (av nån anledning får man mail av män från hela landet och i alla åldrar,  trots att man bara vill ha inom 1 mils radie  och i samma ålder som en själv)  eller bara vänligt "tack för komplimangen och ha det bra"

    Av samtliga fick jag svar och nya försök till kontakt i stil med "Men vi har ju inte träffats", "nu blev jag ännu mer nyfiken", hallå vi kan väl ta en fika och känna in", "du känns väldigt fördomsfull och dömer efter bara utseende" osv osv...

    Av vissa blev det grova förolämpningar och mail som aldrig slutade. Kränkta bittra otrevliga män som gör att man knappt vågar logga in.

    Så från och med nu blir det aldrig mer några svar från mig. Vågar inte ens svara de som verkar intressanta ifall man av någon anledning inte skulle vilja träffa dem iallafall eller upptäcka att det inte hade en trevlig personlighet.

    Fruktansvärt otrevligt upplevelse och herregud vad män skjuter sig själv i foten och pajar för alla som kanske är bra:(

    Hur ska man få detta att sluta och att kunna fungera?

  • Svar på tråden Varför kvinnor aldrig kan svara män på dejtingsidor!
  • transparent

    Män får ta eget ansvar. Kan man inte bete sig som folk, inte mycket att göra.

  • Sexlicens

    Jag accepterar alltid ett nej.

    Försöker alltid uppträda korrekt.

    Inget svar är ju också ett nej.

    Men när man uppfyller alla parametrar så kan det ibland vara lite frustrerande att inte ens få ett ?tack men nej tack?

    Dan i Värmland

  • Anonym (utmattad och avskräckt)
    Sexlicens skrev 2019-02-17 12:08:34 följande:

    Jag accepterar alltid ett nej.

    Försöker alltid uppträda korrekt.

    Inget svar är ju också ett nej.

    Men när man uppfyller alla parametrar så kan det ibland vara lite frustrerande att inte ens få ett ?tack men nej tack?

    Dan i Värmland


    Önskar fler tänkte som du att "inget svar är ett nej" men många fortsätter skriva och tjata tills man svarat eller blockerat. Förstår att man vill ha ett svar när man ansträngt sig, och att det kan vara omöjligt för män att förstå mängden mail som kvinnor får, och hur övermäktigt och stressande det kan kännas.

    "Alla parametrar" säger ju knappast något om de personliga parametrarna och smak och tycke eftersom det endast är avstånd, ålder och vissa intressen som matchningar utgår ifrån.

    Det krävs ju så mycket mer för att klicka med nån. Man kanske har ett utseende och stil som bara inte lockar den andre personen alls, trots att man uppfyller de basala kraven. Sånt vill man ju inte skriva eftersom det är sårande och därför säger man bara tack eller bjuder inte in till fortsättning.
  • Sexlicens

    Tänkte på parametrarna avstånd, läggning, ålder och vad ?hon? söker.

    Sen är det självklart att det krävs så mycket mer beroende på vilket syfte som finns.

    Många söker ju kärleken, andra söker spänning, en del söker sex.

  • Anonym (Tom)
    Anonym (utmattad och avskräckt) skrev 2019-02-17 11:53:15 följande:

    Har hört många historier om att män vägrar ta ett NEJ och  att det är bättre att ignorera alla som man inte känner sig attraherad av.

    Men då jag är en empatisk och trevlig person vill jag gärna svara män som gjort ansträngningar. Så tänkte jag iallafall första dagarna jag skaffat konto på en av de större gratistjänsterna.

    Så jag svarade så gott ja kunde till ca 30% (75 mail av 190) så gott jag hann,  att tack för visat intresse men inte intresserad. Skrev även att det var utanför mina ålders eller avståndskriterier (av nån anledning får man mail av män från hela landet och i alla åldrar,  trots att man bara vill ha inom 1 mils radie  och i samma ålder som en själv)  eller bara vänligt "tack för komplimangen och ha det bra"

    Av samtliga fick jag svar och nya försök till kontakt i stil med "Men vi har ju inte träffats", "nu blev jag ännu mer nyfiken", hallå vi kan väl ta en fika och känna in", "du känns väldigt fördomsfull och dömer efter bara utseende" osv osv...

    Av vissa blev det grova förolämpningar och mail som aldrig slutade. Kränkta bittra otrevliga män som gör att man knappt vågar logga in.

    Så från och med nu blir det aldrig mer några svar från mig. Vågar inte ens svara de som verkar intressanta ifall man av någon anledning inte skulle vilja träffa dem iallafall eller upptäcka att det inte hade en trevlig personlighet.

    Fruktansvärt otrevligt upplevelse och herregud vad män skjuter sig själv i foten och pajar för alla som kanske är bra:(

    Hur ska man få detta att sluta och att kunna fungera?


    Det är nog många som sitter i sin ensamhet och är frustrerade - och gärna drar iväg ett illa påtänkt mail till en dam. Kanske efter X antal groggar, vem vet?

    Tyvärr så tror jag att gratistjänster har en stor andel sådana individer. Vill man ha bättre urval så får man nog vara beredd att betala en slant och s a s "köpa bort" strulpellarna.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-17 15:08:38 följande:

    Det är nog många som sitter i sin ensamhet och är frustrerade - och gärna drar iväg ett illa påtänkt mail till en dam. Kanske efter X antal groggar, vem vet?

    Tyvärr så tror jag att gratistjänster har en stor andel sådana individer. Vill man ha bättre urval så får man nog vara beredd att betala en slant och s a s "köpa bort" strulpellarna.


    Eller så låter man bli att svara på de som inte intresserar en.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (X) skrev 2019-02-17 15:21:20 följande:
    Eller så låter man bli att svara på de som inte intresserar en.
    Jag lät bli att skicka mejl till de kvinnor som jag fann ointressanta. Det var bekvämt eftersom jag slapp skicka mejl.
  • Anonym (G)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-17 15:40:49 följande:
    Jag lät bli att skicka mejl till de kvinnor som jag fann ointressanta. Det var bekvämt eftersom jag slapp skicka mejl.
    Det är ju bäst att göra så.
  • Anonym (utmattad och avskräckt)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-17 15:40:49 följande:
    Jag lät bli att skicka mejl till de kvinnor som jag fann ointressanta. Det var bekvämt eftersom jag slapp skicka mejl.
    Hur reagerade du när de intressanta inte svarade dig då?
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (utmattad och avskräckt) skrev 2019-02-17 18:04:31 följande:
    Hur reagerade du när de intressanta inte svarade dig då?
    Jag skickade inga mejl.
Svar på tråden Varför kvinnor aldrig kan svara män på dejtingsidor!