• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • amandakollb
    Mikkans skrev 2020-08-14 21:01:20 följande:

Perfekt! Men minskar dosen stegvis ändå va?:)

CD 3 idag så ketrozolestart. Plus massa ny tillskott!:)

Hm oj jag vet inte, har inte fått någon info om det! Hm har du läst att man ofta gör det? Jag kanske kör två tabletter om dagen 12 veckor ut och sen kanske trappar ned med en per dag v 13 typ.. vad tror du om de?

Åh spännande! Vad är det för tillskott?:)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-08-15 16:53:22 följande:

Hm oj jag vet inte, har inte fått någon info om det! Hm har du läst att man ofta gör det? Jag kanske kör två tabletter om dagen 12 veckor ut och sen kanske trappar ned med en per dag v 13 typ.. vad tror du om de?

Åh spännande! Vad är det för tillskott?:)

Jag har läst att det är.väldigt viktigt att trappa ner, står även på min progesteronkräm. Kroppen måste få en chans att börja tillverka tillräckliga mängder av hormonet själv. Googla lite, men har läst att man trappar ner till halva dosen nån vecka och slutar helt sen :)

Haha alltså massvis.. d-vit, inositol, folfat, R-ALA, NAC, melatonin.. etc.... massa nytt och okänt!
  • Anonym (Ajaj)

Jag har börjat en ny letrozolkur med dubbeldos enligt läk ordination. Det är andra dagen idag på kuren (CD4) men jag har ingen läkartid förrän 26e och det är ca då jag ska ha ÄL? Ska jag be om en tidigare tid??

• Annaingela

Hej! Jag undrar vad anledningen är till att ni tar letrozol? Är det för att mi inte har egen ägglossning eller är det av andra anledningar?

• akalei
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-08-16 21:44:26 följande:

Jag har börjat en ny letrozolkur med dubbeldos enligt läk ordination. Det är andra dagen idag på kuren (CD4) men jag har ingen läkartid förrän 26e och det är ca då jag ska ha ÄL? Ska jag be om en tidigare tid??

26e blir väl CD13 om jag räknar rätt, jag tycker det är rimligt!

Jag brukar gå på VUL någon gång CD12-14 ungefär.
  • akalei
    Annaingela skrev 2020-08-16 22:25:27 följande:

Hej! Jag undrar vad anledningen är till att ni tar letrozol? Är det för att mi inte har egen ägglossning eller är det av andra anledningar?

Jag tar Letrozol pga har ingen eller väldigt sporadisk egen ägglossning, pga PCO/PCOS. De flesta i tråden har ungefär samma bakgrund.
  • amandakollb
    Annaingela skrev 2020-08-16 22:25:27 följande:

Jag tog letrozol för att jag hade oregelbundna och långa cykler :)
  • amandakollb
    Mikkans skrev 2020-08-15 21:59:34 följande:

Jag har läst att det är.väldigt viktigt att trappa ner, står även på min progesteronkräm. Kroppen måste få en chans att börja tillverka tillräckliga mängder av hormonet själv. Googla lite, men har läst att man trappar ner till halva dosen nån vecka och slutar helt sen :)

Haha alltså massvis.. d-vit, inositol, folfat, R-ALA, NAC, melatonin.. etc.... massa nytt och okänt!

Hm okej får läsa på lite! Men tror du det är ok om jag tar två tabletter 12 fulla veckor och sen veckan efter det tar jag bara en tablett för att trappa ned?

Åh låter spännande, vad är allt för?:D
  • amandakollb
    Mikkans skrev 2020-08-15 21:59:34 följande:

hur går det för dig? :)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-08-17 09:25:33 följande:

Hm okej får läsa på lite! Men tror du det är ok om jag tar två tabletter 12 fulla veckor och sen veckan efter det tar jag bara en tablett för att trappa ned?

Åh låter spännande, vad är allt för?:D

Åh, kom inte mitt förra meddelande iväg :(

Angående vitaminerna vet jag inte faktiskt.. hahaha. De kommer från boken "it start with the egg" och är då rekommenderade för pcos.. men har inte vågat börja ännu. Har varit ensam mycket och varit rädd för typ en allergisk reaktion, haha!

Hur har det gått med att trappa ner lutinus? Är du utan helt nu? <3

Jag va på vul idag och ska ta ovitrelle på torsdag. Sen ligga fredag och lördag. Tyvärr känner jag mig nu lite småsjuk så kommer nog inte orka mer än så, men det var så vi låg när jag plusade. Hoppas verkligen på denna runda!!
Svar på tråden Letrozol - följas åt?