• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-08-01 12:33:59 följande:

Ok jag förstår!

Vi har försökt sedan i december men precis börjat ta hjälp. Det här är andra försöket med letrozol. Jag har dock inte fått några utslag på ägglossningsstickan ännu. Vilket är konstigt..

Vart har du köpt din progesteronkräm? Jag har googlat och googlat utan resultat..

ÄL kan bli förskjuten med letrozol, vilkem cykeldag är du på?:)

Min är köpt på moodmam :)
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-08-01 18:09:01 följande:

ÄL kan bli förskjuten med letrozol, vilkem cykeldag är du på?:)

Min är köpt på moodmam :)

Cykeldag 13 :) men va lite starkare idag på em så jag hoppas på positivt imorgon :) förra månaden hade jag ägglossning cd 13. Så blev så ställd när det fortf va neg idag.

Hur använder du krämen?
  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-08-01 22:46:29 följande:

Är det denna du använder? 20 eller 100?

www.moodmama.com/matriarch-100

Jag har haft äl cd 17, cd 12, cd 18. I den ordningen de senaste tre cyklerna. Så variationer kan ske!

Precis, den med 100.:)
  • light

Hej tjejer! Har inte varit inne på ett tag.. har återhämtat mig efter senaste missfallet som var väääääldigt långdraget. Har precis fått min första mens efter det och är idag på dag 3 och funderar på om jag ska ta letrozol eller inte. Alltså jag orkar inte gå igenom ett missfall till men samtidigt känns det som vi kommit så långt så jag vill inte bara ge upp.

Först blev jag ju inte gravid alls. Sen gravid 2 ggr efter varann men missfall. Tänk om jag blir gravid direkt igen. Både vill och vill inte det. Vill såklart om jag får behålla men det här senaste missfallet va traumatiskt.

Är jag redo att ge upp? Zzzzz jag vet inte... så svårt detta

• Zamaso1
    light skrev 2020-08-02 18:49:01 följande:

Hej tjejer! Har inte varit inne på ett tag.. har återhämtat mig efter senaste missfallet som var väääääldigt långdraget. Har precis fått min första mens efter det och är idag på dag 3 och funderar på om jag ska ta letrozol eller inte. Alltså jag orkar inte gå igenom ett missfall till men samtidigt känns det som vi kommit så långt så jag vill inte bara ge upp.

Först blev jag ju inte gravid alls. Sen gravid 2 ggr efter varann men missfall. Tänk om jag blir gravid direkt igen. Både vill och vill inte det. Vill såklart om jag får behålla men det här senaste missfallet va traumatiskt.

Är jag redo att ge upp? Zzzzz jag vet inte... så svårt detta

Beklagar missfallet! Hur länge sen är det? Var själv med om ett missfall för lite mer än 7 veckor sedan och har fortfarande inte fått tillbaka min mens.. och ja känner lite som dig att man både vill och inte vill, det är hemskt vad man ska behöva gå igenom ibland :(
  • light
    Zamaso1 skrev 2020-08-02 19:03:31 följande:

Beklagar missfallet! Hur länge sen är det? Var själv med om ett missfall för lite mer än 7 veckor sedan och har fortfarande inte fått tillbaka min mens.. och ja känner lite som dig att man både vill och inte vill, det är hemskt vad man ska behöva gå igenom ibland :(

Fy vad tråkigt! Beklagar <3

Det är 4-5 veckor sen nu. Jag tog en letrozol nyss, min sambo vill så gärna, vill inte ge upp för honom än..
  • Zamaso1
    light skrev 2020-08-03 00:20:35 följande:

Fy vad tråkigt! Beklagar <3

Det är 4-5 veckor sen nu. Jag tog en letrozol nyss, min sambo vill så gärna, vill inte ge upp för honom än..

Ne man ska ju inte ge upp, samtidigt som man bara blir räddare att de ska hända igen:/ har ni gjort någon missfalls utredning?
  • light
    Zamaso1 skrev 2020-08-03 08:39:12 följande:

Ne man ska ju inte ge upp, samtidigt som man bara blir räddare att de ska hända igen:/ har ni gjort någon missfalls utredning?

Varför jag vill ge upp egentligen är för att hela den här karusellen har gjort mig så deprimerad. Dels pga pcos och mår inte så bra utan p-piller vilket jag varit utan nu i 1,5 år. mitt humör svänger och jag är ledsen arg och har pms mest hela tiden. Sen att jag blivit manisk och känns som att hela livet kretsar kring att försöka skaffa barn och när man har ett mål man längtar till och är 100% fokuserad på, men aldrig når dit, så blir man ju mer och mer bitter... ialf jag.

Jag mår även dåligt av letrozol, blir jättedeppig dom dagarna jag äter dom. Förra rundan ville jag typ inte leva. Låg bara i sängen och var ledsen. Sen blev jag gravid och jättetrött så låg i sängen till jag fick missfall och då låg jag i sängen några veckor till. Jag är så trött på att inte ha nåt liv och inte bara glad. Vill bli mig själv igen.

Jag är ganska säker på att det är mitt immunförsvar som ställer till det och gör så jag får missfall. Jag pratade med min läkare om det nu senast och hon gick med på att skriva ut en medicin som ska dämpa immunförsvaret eftersom jag har en autoimmun sjukdom = överaktivt immunförsvar. Men vi har inte gjort nån hel utredning för det. Vi påbörjade utredning för att vi inte blivit gravida efter ett år och det va då hon konstaterade pcos och jag fick levaxin+letrozol och blev sedan gravid 2 ggr direkt, så nu har vi kommit till nästa hinder.

Har ni gjort utredning eller är det för tidigt?
Svar på tråden Letrozol - följas åt?