• bonzo

Letrozol - följas åt?

Nelle83 skrev 2019-09-22 18:46:19 följande:

Hej!

Tyvärr så verkar jag inte få någon ägglossning denna gång :( känns tufft!

En månad åt skogen.. Längtar redan efter mensen så vi kan få börja om, haha!

Håller tummarna stenhårt för att du får din mens helst ikväll!

Kramar!

Får du inget utslag på ägglossningtest? Vilken dag är du på?

Kram
  • bonzo

Hej Nelle,

Hur har det gått? Fick du utslag på ägglossningtestet till slut?

Kram

Nelle83 skrev 2019-09-24 12:56:23 följande:

Ja det är helt underbart! Behövde detta mer än någonsin just nu. Åker tyvärr hem ikväll men njuter några sista timmar vid poolen. Hoppas precis som du att ägglossningen tog lite semester :)

Jag åt provera i 1 vecka och började blöda efter ca 5 dagar efter avslutad kur. Jag fick inga biverkningar :)

Kram

• bonzo

Jag förstår.. ja antingen blev det ingen ägglossning för dig denna månad eller så missade du kanske ägglossnings stegringen? Testar du två gånger per dag?

Hoppet finns ju ännu att du kanske är gravid :)

Kan det vara så att kroppen vänjer sig vid dosen och man behöver höja till dubbeldos nästa gång?

Min bror väntar sitt första barn i höst och det känns spännande men spär också på längtan till bebis för egen del.

Jag är på dag 11. Ingen stegring ännu men jag känner av äggstockarna :) Känns bättre än förra månaden när jag fick utslag på dag 10 redan. Alldeles för tidigt tror jag.

• bonzo

Ja det är skönt att kunna skriva här.... med andra som förstår ens känslor :)

• bonzo

Jag äter Q10 samtidigt.. vet att de rekommenderar det i tex USA inför ivf eller andra behandlingar . Ska förbättra äggkvaliten. Speciellt hos oss gamlingar ;) ( jag är 41)

Nelle83 skrev 2019-09-29 10:39:21 följande:

Är det någon som vet om det är okej att äta Q10 samtidigt som Letrozol?

De ska tydligen förbättra äggkvalitén.

• bonzo
    Nelle83 skrev 2019-09-29 19:29:29 följande:

Haha :)

Åå det låter ju super!! Då ska jag köpa det! Vad äter du för styrka? Funderar på de starkaste 100mg. Hur äter du dom? Slutar du efter ägglossning?

Äter hela månaden 200 mg. Ska nog öka till 300 snart.. smörjer även med progesteronkräm efter äl. Samt tar trombyl efter äl. Ibland tar jag även melatonin på kvällen. Folsyra, selen,zink b12. Tar även inositol och metformin. Jag har pco.

Försöker maxa chanserna. Funkar det inte närmaste tiden blir det nog ivf till våren.
  • bonzo
    Nelle83 skrev 2019-09-29 21:25:16 följande:

Hoppla det var ett helt apotek :) bra jobbat!!

Tusan om det inte blir snart!

Vänder ni er privat med IVF eller är det via landstinget?

Jag har också börjat fundera på IVF.. Vi får ju betala det själva men det vore det värt!

Ska bunkra Q10 nu! TACK för tips!

Kram!

Privat blir det i så fall. Vi har redan ett ivf barn via landstinget :)
  • bonzo

Ja vi har gjort ivf med första barnet. Funkade faktiskt på första försöket. :) Hade då provat några kurer pergotime innan samt insemination, utan resultat.

Läste någonstans att Letrozol ibland funkar varannan gång. Inte fel att prova dubbelkur. Ökar ju chanserna :)

Jag fick utslag på äl sticka i fredags. Mycket öm och värk i äggstockarna både fredag och lördag . Så nu är det bara att vänta till Bim.

• bonzo

Det kan bli så att mensen är lite sen om inte ägglossning skett. Eller så kom äl men mycket senare och då har det inte gått 14 dagar ännu? .. Jobbigt att vänta men kanske bra att ge det några dagar extra... för att kolla med grav test...

Ta hand om dig

Kram

Svar på tråden Letrozol - följas åt?