• bonzo

Letrozol - följas åt?

Väntar också på mens.. ändå länge negativt på grav test. Har inga större förhoppningar att det har lyckats denna gång. Är på Bim -4 . Har bestämt att jag ska hoppa över letrozolen näst omgång. Provar igen i november . Tror det kan vara bra att kroppen vilar mellan behandlingarna.

• bonzo
    Nelle83 skrev 2019-10-09 10:22:52 följande:

Jag fick ingen ägglossning efter denna Letrozolkur. Mensen kommer inte heller. Pratade med gyn i måndags och han skrev ut Provera till mig för att framkalla mens. När mensen kommer så ska jag äta dubbel dos.

MEN nu till mitt dilemma. I måndags efter att jag pratat med gyn så fick jag ägglossningsflytningar så det smällde om det.. Har känningar i vänster äggstock. Inget utslag på ÄL-stickorna. Men känns verkligen som att ÄL är på G.. Jag har inte vågat börja med Provera. Om det nu är en väääldigt sen ägglossning (är på dag 32 idag) så vill jag inte störa min egna cykel. Visserligen superlång men ändå. Om det är ägglossning på gång så kommer ju mensen om 2 v av sig självt.. Usch jag vet inte vad jag ska göra.. Va skulle ni ha gjort??

Orkar du med rent psykiskt så skulle jag nog vänta in kroppen. Alla fall ett litet tag till. Men jag har ju regelbunden mens .. Har du haft långa perioder utan blödning tidigare? I så fall vet gyn vad det beror på?
  • bonzo

[quote=79953072][quote-nick]Nelle83 skrev 2019-10-10 07:05:20 följande:[/quote-nick]

Där kom den! Tänk så väl man känner sin kropp efter alla år :) utslag på CD 33 och ägglossning CD 34. Ja va säger man bättre sent än aldrig, haha! Så skönt att veta att min naturliga mens kommer om 2v!

[/quote

Vad bra! Skönt att ägglossningen äntligen kom :)

• bonzo

Mens idag. Två dagar sen och jag hann få ett svagt svagt plus på stickan . Så någonting var på gång. Trist med mens men ändå glad att dubbelkur letrozol verkar funka på mig . Bara att ta nya tag :)

• bonzo

Jag gjorde inget vul så vet ej exakt hur många äggblåsor det var vid enkel resp.dubbelkur. Nu är gyn inbokad om nån vecka så vi får se vad han säger. Vi hoppas på november :)

• bonzo
    Felicia3 skrev 2019-10-26 08:01:09 följande:

Jahapp jag var verkligen gravid,tog digitalt.lite orolig över att jag har dåligt med symtom och att hormonet verkar vara svagt för mig.borde vara v 4 enl mens men 3,3 enl NC-appen så jag blev lite nojjig när testet säger 1-2 v.

Vad roligt! Grattis! :)
  • bonzo

Jag åt två månader. Nu en letrozol fri månad och fick en fin ägglossning av mig själv. Var hos gyn och kollade.

Lunne skrev 2019-11-05 10:38:33 följande:

Ni andra som har ätit Letrozol varje cykel under en längre tid och sen slutat/pausat, vad här hänt? Jag är högst förvånad att min ÄL kommer som klockan för andra Letrozol-fria cykeln i rad.

Glad borde man väl kanske vara, men det känns inte riktigt till någon nytta när allt sett perfekt ut månad efter månad och det aldrig händer något ändå, så jag är helt inställd på att vi kommer få gå vidare med IVF nu. 

• bonzo

Jag skulle räkna idag. Första dagen med blod... quote=80035601][quote-nick]Clemmentina skrev 2019-11-15 07:48:29 följande:[/quote-nick]Jag fick min mens igår/idag. Blir sjätte och förmodligen sista kuren för mig nu.

Funderar på om jag ska räkna igår eller idag som cd1. Vad säger ni? Började få rosa på pappret igår kväll vid 9. Imorse när jag vaknade var det blod.[/quote]

• bonzo
    Anonym (Li) skrev 2019-11-26 19:12:22 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här. Jag o sambon har varit tillsammans i 4 år och aldrig skyddat oss men inget vi hade tänkt på, sen när vi väl börja tänka mer aktivt på att skaffa barn så tänkte jag direkt på att vi aldrig blivit gravida under den tiden. Vi tog kontakt med gyn förra året för att kolla upp oss jag gjorde alla nödvändiga tester, spolning mm och allt såg bra ut o det samma med min sambo. Jag fick letrezol en halv dos då jag har egen ägglossning men läkaren tyckte att det var ett litet push jag tog de i 4 omgångar där sista två gångerna användes ovitrell inget pluss så vi gav upp o släppte allt. 6 månader efter blev jag spontan gravid men det slutade med tidig missfall, efter missfallet väntade jag en mens o sedan tog jag Letr halvdos igen då jag hade några kvar hemma blev gravid den gången men fick missfall igen. Jag har fortfarande Letr kvar så kör andra cykeln nu efter missfallet så hoppas på ett pluss snart har även läkartid nästa vecka vill ta nya prover men eventuellt även utreda missfallen. Ursäkta det långa inlägget.

Delar du tabletten i två delar då för att få halv dos? Eller äter du färre dagar? :)
  • bonzo

Listan:

GlitterLina- mens 9/9 dubbeldos letrozol 11/9-15/9

Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

Lunne - Hade ett tidigt MA i december 2018, fick Letrozol direkt efter då PCO hade konstaterats innan jag blev gravid för första gången. 10 kurer Letrozol gav till synes perfekt ägglossning, men inget mer... I mitten av november 2019 fick jag ett plus utan att ha tagit Letrozol den månaden, så nu hoppas vi att det går vägen denna gång :)

Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

Clemmentima - Letrozol kur 6 positivt äl-test 28/11

amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

Nicciz - Provera start 15-18/7 pga utebliven ÄL/mens. Letrozol kur 2 påbörjas med BIM 16/9. Gravid men MF 20/9.

Bonzo- Letrozol kur 3 Enkeldos Dag 3-7 . Bim 12/12

Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9

Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.

AnnaLinnea87 - dubbeldos Letrozol tredje kuren 28/11-2/12 Vul inbokat 3/12. Försökt i 2,5 år med 2 MF i bagaget v.6 och 12.

Minnie768 - Första kuren Provera pga pregelbundna cykler 17-26/10, Enkeldos Letrozol 31/10-4/11 pga dålig/ingen egen ägglossning. VUL cd14 11/11 visade 1 äggblåsa 22 mm, slemhinna 10 mm. Neg gravtest cd29. Inväntar pos gravtest eller mens för att påbörja ny kur, enkeldos.

Asplövet 18 - Pco äggstockar. enkeldos 13-17/10. 3 mogna ägg på VUl. Sexförbud, inget blodprov för att bekräfta äl, provera för mens. 10-13/11 halvdos, positivt ÄL test 23/11, bim 10/12. Försökt i 2,5 år nu.

• bonzo

Grattis! Vad roligt att letrozolen fungerade för er! Ger oss andra hopp :) Åt du dubbeldos tre månader i rad?

AnnaLinnea87 skrev 2019-12-25 20:14:47 följande:

På julafton tog jag ett tidigt test och fick vårt plus. Finaste julklappen ??????????. Efter 2,5år av försök och två missfall i bagaget så tog det sig på 4:e försöket med letrozol (3:e med dubbeldos). Nu hoppas vi bara att vi får behålla det. Vi hade redan inbokat vul den 27/1 så då ska vi se om allt ser bra ut. Vet att det var en del andra som hade bim runt den 24:e. Hoppas ni också fick era plus ????

• bonzo

Precis haft ägglossning efter fjärde kuren.. så nu är det bara att vänta. Jag har ätit två enkelkurer och två dubbelkurer :)

• bonzo

Jag kände ingen större skillnad i mitt mående när jag åt 1 eller 2 tabletter per dag. Dock blev ägglossningen starkaste.. hade mer ont i magen :)

Varför äter man letrozol inför en frysåterföring? =80144405][quote-nick]Anonym (S) skrev 2020-01-05 18:06:45 följande:[/quote-nick]Undrar om någon vet vad skillnaden blir om man tar 1 letrozol per dag menads 3-7 jämfört med om man tar 2 tabletter menads 3-7? Har förut tagit 1 och fått ägglossning på det men ska ni göra ivf och kliniken säger att jag ska ta 2 per dag nu inför frysåtetföring...känner själv att jag vill ta 1 pga så lite hormoner som möjligt samt får ägglossning på det , kan heller inte ringa dom för att fråga så provar fråga er:)[/quote]

• bonzo

Nu har vi provat två enkel kurer och två dubbelkurer letrozol. Ägglossning på alla och en kemisk graviditet på fösta dubbelkuren. Nu mens idag efter andra dubbelkuren. Vet inte om jag ska prova en omgång till eller gå vidare till ivf. Hur många omgångar tycker er läkare är rimligt?

• bonzo

Jag har en dubbelkur kvar hemma.. så kanske lika bra att prova den.

• bonzo
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-02-11 14:13:46 följande:

Jag fick ett plus imorse :)

Grattis! :)
Svar på tråden Letrozol - följas åt?