• Anonym (Li)

Letrozol - följas åt?

Anonym (Sara11) skrev 2019-12-03 17:06:21 följande:

Äntligen fått letrozol utskrivet. Min cysta har spruckit av sig själv. Är väldigt pepp nu och hoppfull på att detta ska funka för oss.. Vår gynekolog sa att vi kunde försöka med letrozol fram till sommaren. Känns skönt att ha en plan för ett tag framöver.

Hur går de för er?

Va roligt vilken dos fick du? Har du äl utan? Jag är på CD12 idag började med äl test idag :) Jag hoppas att vi alla ska få världens bästa julklapp i år??
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-04 12:31:54 följande:

Det förstår jag att det gör! :) Håll hårt i den läkare! ;)Sätta kateter? Hua... Jaja, jag ska försöka att inte oroa mig, men klart att jag kommer vara lite nervös innan. Men det kommer säkert gå bra :)

Hur var det för er efter spolningen? Alltså resten av samma dag? Hade ni ont eller var det typ som molvärk som bm sa när jag bokade tiden? Jag har hela den dagen planerad :s

Själva spolningen gick bra men att sätta kateten eller vad det va gjorde ont och jag var väldig öm o hade ont efteråt men det kan vara för att jag inte har så hög smärttröskel när det gäller gyn mm. Jag kunde inte jobba efteråt men sen har jag hört att många andra har kunnat göra det. Det kommer gå bra o hoppas på ett pluss nu efter spolning har hört att många har plussat efter :)
  • Anonym (Li)
    Anonym (Sara11) skrev 2019-12-03 21:28:33 följande:

Har ÄL ibland men den uteblir ofta. Enkeldos. Blir att starta till nästa helg om mensen kommer som den ska.

Vad kul, lycka till. Hur länge har du försökt med letrozol?

Vi har försökt till o från men sist blev jag gravid redan efter första dosen (halv tablett) men slutade tyvärr i missfall. Nu har vi börjat försöka igen efter missfallet och jag är på andra kuren :)
  • Anonym (Li)
    Mn91 skrev 2019-12-04 21:09:19 följande:

Hejsan, hoppar gärna in i denna tråden då jag själv börjar med letrozole nästa mens cykel om ca 14 dagar.

Jag och sambon har försökt i 19 månader utan resultat och igår fick jag äntligen letrozole utskrivet som jag ska ta cd 5-9. ????

Spännande att läsa era historier och kunna följas åt genom med och motgångar ????

Välkommen! Ja det blir det sen är det bra o dela med sig av egna erfarenheter, får jag fråga vrf du äter dag 5-9 själv äter jag 3-7.
  • Anonym (Li)
    Mn91 skrev 2019-12-05 16:54:04 följande:

Tack så mycket :) vet inte exakt varför jag fått 5-9 men det var det läkaren ordinerade. Nu i efterhand har jag läst många som tar 3-7. Får jag fråga hur många omgångar du tagit? Eller är du på första? :)

Vi har försökt lite till o från, jag tog 4 kurer förra året utan resultat men några månader senare blev jag gravid spontant, slutade i missfall. Nu körde jag med letr igen blev gravid efter första kuren men slutade i missfall efter missfallet började jag igen vilket var förra månaden det tog sig inte nu har jag ätit andra kuren och är på cd 14 ingen äl än enligt ältester. Men håller tummarna att det tar sig men oxå att jag får behålla det oxå.
  • Anonym (Li)
    Mn91 skrev 2019-12-06 09:26:11 följande:

Oj tråkigt att höra :( håller tummarna för dig att det blir ett plus och att det kommer en liten nästa år.

Tack! Önskar dig det samma hoppas det hår fort. :)
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2019-12-06 11:01:24 följande:

Idag slog de digitala om till fast smily och de billuga äk-testernas stegring lägger jag in en bild på :)

Ohh va roligt nu får ni ta o mysa på, håller tummarna att det tar sig :)
  • Anonym (Li)
    Mn91 skrev 2019-12-06 14:23:29 följande:

Tack :) tänkte på det här med biverkningar på letrozole, har läst någon som känt av men vet ej hur vanligt det är. Fick du några biverkningar av det?

Nej jag har inte känt något speciellt innan men nu den sista kuren så har jag fått huvudvärk, illa mående o dålig aptit kan vara för att jag tar en hel nu innan tog jag bara en halv.
  • Anonym (Li)
    Ingla25 skrev 2019-12-06 21:55:26 följande:

Hej, hoppar in i tråden.

Syskonförsök i 1,5 år, 2 åringen blev till med primolut stimulering av mens. Har grav pcos.

Vi är på vår andra letrozole-kur. Enkeldos. Samt första ovitrelle behandling. Då en 11 mm äggblåsa på cd 12.

Är i dag på cd 26, fick åka in på gynakuten pga misst. Överstimulering av ovitrelle men det ända som visa var en ny äggblåsa på andra äggstocken på 16mm.. inväntar blodprovssvar av progesteron samt

bim 13/12!

Välkommen till tråden :) spännande med en ny blåsa, du får gärna berätta mer.
  • Anonym (Li)

Jag blir förvirrad nu?? jag va på vul vid lunchtid o min läkare sa att jag hade en blåsa på ca 16 mm o att jag skulle köra med ältest idag testade jag runt två (använder digital) och jag fick upp smile vilket innebär att jag ska ha äl. Kan det gå så här firt???

Svar på tråden Letrozol - följas åt?