• Anonym (Li)

Letrozol - följas åt?

Clemmentina skrev 2020-01-10 09:11:25 följande:

Det underlättar av att jag inte har några test hemma! ;) Kommer förhoppningsvis med posten idag. Test på måndag låter som en bra idé. Är det läkare som skrivit ut progesteron pga av spottings?

Ohh spännande hoppas hoppas du får uppdatera oss när du testat. Ja det är läkaren som har skrivit för jag frågade om det, hon sa att det egentligen inte behövs för jag har fin slemhinna men om det är progestron som orsakade mina missfall så är det bra med det så jag började med en dagen efter äl behövde inte hög dos.
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-10 15:15:40 följande:

Väldigt bra timing :D 

Menar du dagen innan positivt äl-test? 

i mitt fall denna månad så myste vi morgon och kväll dag 13 i cykeln, dag 14 mys, fast smily dag 15 och inget mys, dag 16 mys, dag 17 mys, å är idag på dag 18. :) 

Dagen innan ägget släpps blir det tror jag på vissa släpps ägget samma dag som positiv äl test så lite svårt o säga för mig eftersom man e så olika, jag får positiv äl test 2 dagar i rad så mitt ägg släpps förmodligen minst 24 tim efter men när jag testar 48 tim efter första positiv äl då e det negativt.
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-10 15:15:40 följande:

Väldigt bra timing :D 

Menar du dagen innan positivt äl-test? 

i mitt fall denna månad så myste vi morgon och kväll dag 13 i cykeln, dag 14 mys, fast smily dag 15 och inget mys, dag 16 mys, dag 17 mys, å är idag på dag 18. :) 

Ni har myst på väldigt bra så du behöver inte vara orolig över att det inte var tillräcklig :) lycka till håller tummarna <3
  • Anonym (Li)
    bonzo skrev 2020-01-10 18:41:31 följande:

Nu har vi provat två enkel kurer och två dubbelkurer letrozol. Ägglossning på alla och en kemisk graviditet på fösta dubbelkuren. Nu mens idag efter andra dubbelkuren. Vet inte om jag ska prova en omgång till eller gå vidare till ivf. Hur många omgångar tycker er läkare är rimligt?

Min läkare sa att vi skulle test ett halvt år men sen tror jag att man kan begära remiss lite tidigare beroende på var man går. Lycka till :)
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-10 22:32:46 följande:

Vad bra att du fick det! Nu håller vi tummarna för att det tar sig denna gång. Blir inget test för mig imorgon. Testen kom inte med posten så får fundera om jag ska köpa ett imorgon istället.

Jag kunde inte hålla mig o testade idag cd 7-8 o det var tyvärr negativt :( Vet inte om det är för tidigt eller kört :(
  • Anonym (Li)
    vinter2019 skrev 2020-01-11 13:39:13 följande:

Hur gör ni??

Två kurer med Letrozol och ägglossning har skett, när ska man ha samlag, har haft samlag dagen innan och även nästkommande dag då ägglossning sker, spelar tiden på dygnet roll ? Dåligt tålamod

Jag tycker det borde räcka en dag innan har min läkare sagt är jättebra då hinner spermierna simma upp o vänta på ägget :) lycka till vilken dag e du på?
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-11 15:31:43 följande:

Åh vad tråkigt! Tror dock att det är väldigt ovanligt att plussa så tidigt. Testa igen om några dagar!

Jag har mensvärk idag så ställer in mig på att den kommer snart. Köpte dock ett test nu så jag kan ta det imorgon om jag vill.

Jag hoppas verkligen att det är för tidigt :(. Mensvärk kan oxå vara tecken på graviditet vad jag vet får mnga det mär de blir gravida. Håller tummarna för oss båda :)
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-12 10:08:22 följande:

Tyvärr var testet negativt för mig. Håller tummarna för att du får ett positivt test om ett par dagar!

Åhh så tråkigt att höra, jag hoppas att du mår bra iallafall o ser framemot att börja med ivf du får gärna vara kvar om du orkar och uppdatera oss om hur det går för dig. Tack kommer nog ta ett nytt test på måndag eller tisdag någon gång.

Kraaam <3
  • Anonym (Li)
    Ballerina453 skrev 2020-01-14 15:57:58 följande:

Hej!

Hoppar in här och ställer en fråga.

Vi har försökt få barn i 2 år. Utredning visat det är inget fel på oss utan är oförklarligt barnlösa. Remissen för ivf är skickad och vi ska bli kallade inom 3 månader.

Nu till min fråga. Jag ställer mig lite tveksam till ivf och undrar varför jag inte fått möjlighet att testa letroziol som er andra? Jag har regelbunden mens så de har aldrig brytt sig om att kolla om jag har ägglossning. Dock tagit ägglossningstest flera ggr utan något positivt utslag så jag själv är tveksam om jag har ägglossning. Är detta något ni tycker jag ska fråga om eller jag oroar mig i onödan?

Tacksam för svar :)

Hej! Välkommen till tråden. Jag hade också regelbunden mens osv och vi är även oförklarade barnl.. men min läkare sa att jag skulle testa letrozole för trots att man har regelbunden cykel så betyder inte att äl sker alltid och hon sa även att letrozole förstärker ägglossningen typ. Så självklart ska man ha kunnat testat allt innan ivf du kan alltid fråga din läkare. Hoppas det går bra :)
  • Anonym (Li)
    Ballerina453 skrev 2020-01-14 16:47:16 följande:

Tack för svar! Då ska jag nog ringa och fråga gyn om det finns möjlighet att testa :)

Ingen fara, ja du kan alltid testa det skadar ju inte tvärtom det kanske kan vara er lilla hjälp lycka till :)
  • Anonym (Li)

Är det någon som har använt progestron? Jag vill gärna veta hur snabbt bi erkningarna kommer? Jag har börjat få molande värk, ömma bröst och idag även illamåendet, jag har inte testat för har bara ett test kvar hemma :/

• Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-15 15:09:56 följande:

När har du bim? :)

Enligt appen på fredag o enligt min uträkning idag. Jag vill tillägga att jag testade negativt i måndags äl +9-10 därför undrar jag om det är symptomerna fr progestronen som luras?
  • Anonym (Li)
    Anonym ((längtar)) skrev 2020-01-15 16:48:09 följande:

Får jag fråga varför du tagit extra progesteron? Är det kräm eller tabletter? Har stått i valet och kvalet om jag ska använda krämen jag har hemma men kan inte bestämma mig...

Jag fick det av läkaren vaggisar, lite kletigt men helt ok tar det bara engång över natten. Jag har haft 2 missfall så vi tänkte om det är det som krånglar så är det ju bra pluss att jag har kort lutealfas 10 dagar inte för kort men ändå kort. Jag tycker att du ska testa har hört att det är flera som blivit gravida efter progestron.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?