• Asplövet18

Letrozol - följas åt?

Är det någon här som äter letrozol "på egen hand" pga corona? Som testar trots att ni ej får något vul? :) 

• Asplövet18

Är det någon här som äter letrozol "på egen hand" pga corona? Som testar trots att ni ej får något vul? :) 

• Asplövet18

Herregud förlåt, mitt nätverk är lite trögt så jag tror det var därför det blev alldeles för många lika dana inlägg.

• Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-08 08:44:52 följande:
    nej inte nu men jag kommer att göra det under juli månad (om det inte tagit sig innan dess) då min klinik har stängt då. får fortsätta med dubbeldos letrozol men får inte ta ovitrelle då jag inte kan göra något vul. vad funderar du på? :)

Ok tack för svar!

Nej för min har stängt och jag "får " inte äta de på egen hand (Har dock ingen ovitrelle), men denna cykel gör jag det ändå...

• Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-08 10:39:15 följande:
    har du testat letrozol innan och följt upp med vul? om det var rätt dos då så skulle jag nog ha kört på utan jag med :) 
    Första gången var det 4 ägg som växte på 16mm, men kände inte av några äl symptom alls så tror inte jag hade äl då.

Andra gången var det "perfekt" med ett ägg på 22mm och då kände jag även av äl vilket bekräftades med blovprov. Så det känns som att vända två var den ends som "tog". :) 
  • Asplövet18
    akalei skrev 2020-06-08 12:23:25 följande:
    Hur har dina resultat varit tidigare cykler med Letrozol?

Verkar som många läkare tycker att om man fått bra resultat (inga cystor, lagom antal mogna blåsor) ett par cykler på samma dos så kan man köra utan VUL någon gång.
    Första gången var det 4 ägg som växte på 16mm, men kände inte av några äl symptom alls så tror inte jag hade äl då.

Andra gången var det "perfekt" med ett ägg på 22mm och då kände jag även av äl vilket bekräftades med blovprov. Så det känns som att vända två var den ends som "tog". :) 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-08 12:59:41 följande:
    okej men har du pratat med kliniken om att du vill fortsätta köra även fast de håller stängt och du inte kan göra vul? för jag sa det till min klinik och då gav de ok på det och ska skriva ut mer medicin, så kolla med med vad de säger? :) hur får du letrozol annars? 
    Nej jag frågade bara min bm i telefon, kan jag fortsätta ta letrozol hemma och hon sa bara "nej vi kan ju inte göra vul nu". Men när jag läst i olika trådar och på facebook tex så verkar många ha den principen också. Jag har ett recept och ser inget utgångsdatum, första lådan innehöll två-tre kartor så ca 4-5 behandlingar...
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-08 13:43:33 följande:
    jag kommer köra på utan vul så om du känner att du vill de så tycker jag du ska köra på :) tänkte du testa med äl-tester också? 
    Skönt med någon till så man inte är ensam <3 När börjar du? Jag är på cd5 idag och började på cd3. Måste dock ta på kvällen för tycker jag svettas extra mycket om jag tar på morgonen.

Ja det och så tempar jag varje dag.  Hur gör du? Glad
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-08 14:16:57 följande:
    jag är på cd 27 idag och bim-3 så om jag inte blir gravid denna cykel så kommer jag hinna med ännu en till cykel med vul och ovitrelle innan jag börjar på 4e omgången där kliniken är stängd och jag får köra utan ovitrelle och vul och det då skulle det isåfall bli i mitten på juli som jag börjar med den letrozolkuren. 

men så din klinik är stängd redan nu? och hur länge kommer de hålla stängt? vart bor du? :)
    Jaha ok! Håller tummarna då :) 

Jag har via landsstinget hos gyn där, i Uppland. De har inte stängt men de gör inga behandlingar på någon sedan mars och har så  till efter sommaren :/ 

Vill inte vända mig privat förrän de testat allt de kan göra känner jag/vi.

Går du privat? :) 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-08 15:10:46 följande:
    tack!! :) aha okej då förstår jag! :) nä de förstår jag, och förstår verkligen att ni vill köra på med letrozol ändå! 

ah går på en privat klinik men som har avtal med landstinget så det är samma priser nu som vi betalar om vi skulle gått via landstinget :) 
    Jaha vad smidigt! Var bor ni? Vi bor i en relativt liten stad så tror inte vi har någon privat med avtal för ferilitetsbehandling, enbart för cellprov. 

Om ivf är nästa steg i höst blir det  på Akademiska vilket är 40 min resa :/ 
Svar på tråden Letrozol - följas åt?