• Asplövet18

Letrozol - följas åt?

light skrev 2020-06-23 13:51:33 följande:
    Då är jag med. Men du jag tror inte du ska snöa in dig för mycket på det.. jag har fastnat på massa orsaker till varför jag inte blir gravid också. Har dels en autoimmun sjukdom som gör att mitt immunförsvar är överaktivt och ger sig på mina friska celler. Har varit helt säker på att det är därför jag inte blir gravid, för att immunförsvaret attackerar de främmande cellerna och avbryter det som kunde blivit en graviditet. Plus PCO på det fick jag reda på i februari i år = 1% chans att bli gravid typ i mitt huvud.

Kan du ändå börja testa med de tidiga testerna (6 dagar innan bim) som vanligt eller måste du räkna från äl och framåt då när du har kortare emellan? Är inte så insatt..

Hur länge har ni försökt?
    Nej man kanske inte borde det men det är svårt! Har också pcos :( ibland egen äl och ofta inte. Jo jag tänkte om jag skulle testa det kanske imorgon eller så.

I september blir det 3 år, ni då?
  • Asplövet18
    akalei skrev 2020-06-23 14:32:05 följande:
    Tror jag också har kort lutealfas. Har dock bara lyckats hitta min ägglossning en gång någonsin så är lite osäker, men den gången var lutealfasen bara 10 dagar. Men 10 dagar sägs väl vara gränsfall, det är väl typ under det som det kan börja bli problem så om du har 10-12 så borde det vara fine tycker jag :)
    Det känns bara som att det är helt orimligt att det skulle ta bara 10 dagar från äl att vete om man är gravid eller inte haha. 
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-23 14:19:46 följande:
    Ja det är svårt jag vet :( Man greppar ju efter vad som helst för att man vill veta vad som är fel.

Vi har försökt 1,5 år så absolut inte lika länge som er. Fan vad ni kämpar! Jag sa till min sambo efter första kuren att jag vill bara försöka med letrozol i Max 3 mån sen ger jag upp! Mådde så dåligt av dem.. ville börja äta p-piller för att lindra pco symtomen istället, men så gick det. Hoppas det håller sig nu bara!

Vi har en son också som är 8. Han blev till naturligt och oplanerat..

Jag har även ätit gravidvitaminer + extra omega3 och D-vitamin varje dag sen i mars, och dragit ner på kolhydrater. Vet inte om det hjälpt men kanske.. läste om det. Har också börjat jobba hemifrån och blivit mindre stressad pga det. Tror det är bra för pco-hormon-kaoset.
    Ja verkligen :(

Skönt att du i alla fall har blivit gravid en gång, det ger ju lite mer hopp <3 
    Åh vad får du för symptom? Jag blir ordentligt grinig och om jag tar pillrerna på morgonen istället för kvällen svettas jag extra mycket. 

Ok duktigt! JAg har slutat med koffein nästan helt, unnar mig en cola zero burk ett par gånger i veckan men det är ju betydligt mindre än kaffe. Äter zink, selen, d-vitamin, magnesium, ashwaganda, inositol, torskleverolja varje dag. Tar rosenrot eller munkpeppar fram till äl samt en dunderdos d-vitamin cd 12/13 ca. Tycker du att det hjälper att utesluta kolhydrater? Jag har slutat med gluten till vardags men slarvar lite på helgen. Älskar potatis och blir så mätt på det men om det hjälper är jag villig att prova allt......
  • Asplövet18

Jag blir så leds på mig själv. Har inget tålamod alls. Har bim mellan 1/7 och 3/7 och tog ett testa tidigt idag, ej första urinet då jag vaknade vid 6:30 och sedan kissade igen vid 7:30 utan att dricka emellan och det var ju såklart negativt :( tappar ju hopp, tycker ju att är man gravid borde det synas direkt haha. Men nu känns det verkligen som att denna månad misslyckades också Gråter

• Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-24 09:46:12 följande:
    oj men då är det ju alldeles för tidigt att ta test tror jag! förstår att du blev besviken men än skulle jag inte ge upp :) är det inte 5 dagar innan man kan testa med testa tidigt? om du tex har bim 3e så är det ju typ på söndag du skulle kunna testa med testa tidigt! 
    Det står 6 dagar på predictor early, om bim är på onsdag så borde ju 6 dagar vara imorgon :( 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-24 10:52:50 följande:
    ja men om du har bim den 3e så borde det vara på lördag du tidigast kan se=) jag skulle vänta några dagar, än är det inte kört! 
    Ja jag får göra det... Usch hatar detta just nu!! Hur ska man peppa sig själv att fortsätta i vad som känns som en evighet?
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-24 13:56:41 följande:
    Jag hade bim den 22/23e , fick svagt svagt positivt den 17:e med samma test. Alltså 5-6 dagar innan bim. Du testade 7-9 dagar innan nu va? Om jag räknar baklänges från 1-3juli till idag.
    Jaa det stämmer! Tack för pepp :) <3
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-28 12:11:12 följande:

Hur går det för dig? Har du testat något mer?:)

Heej!

Ja varje dag haha. Negativt. Börjar inbilla mig skuggor också så det är så dumt. Tror inte att det är något den här månaden heller :(

Hur går det för dig?? :)
  • Asplövet18

Jag har en liten undran till er.

Om jag känner på tappen några dagar före bim brukar jag alltid få med mig lite brunt, gammalt (antar jag) blod. Brukar ni få så? Kollade imorse och det var så även denna månad. Så nu känns det verkligen kört...

• Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-29 10:15:24 följande:
    än är det inte kört! det är ju några dagar kvar till bim ändå=) 

det går bra hittills, jag har fått ägglossning bekräftat av NC och vi fick till bra med sex så nu är det bara att vänta till bim som borde vara runt 9-10 juli nångång :) 
    Ja men så här nära borde det gå att plussa! Plus med det bruna/gamla blodet som alltid kommer ett par dagar före mens :/ 

Åh härligt! Håller tummarna!
Svar på tråden Letrozol - följas åt?