• oshark

Letrozol - följas åt?

Ronjas88 skrev 2019-04-12 19:36:44 följande:

Jag är på cykeldag 44 idag. Första letrozolkuren. Inget plus och ingen mens. Så less på att vänta. Molande värk och dragningar i äggstockarna nästan konstant sedan en vecka efter beräknad Äl. Viss förhoppning om att jag bara är låghormonare men mensen kommer väl snart. Någon mer som varit med om att cykeln har blivit LÄNGRE av letrozol?

Var du hos gyn för att se om ÄL varit på g? Jag tycker du ska ringa och be och få komma in och se hur det står till.
  • oshark

Jag har plussat! ÄL+12 första Leteozolkuren. Herregud jag kan knappt förstå det !!!

• oshark
    Pumpan90 skrev 2019-04-14 12:40:43 följande:

Grattis! När är det bf för dig?

24 dec!! :-O Du?
  • oshark
    Anonym (Anonym JJ) skrev 2019-04-14 17:18:25 följande:

Vilket graviditetstest använde du för att få svar så pass tidigt?

Först Testlagrets testa tidigt igår (ÄL+11) med ett supersvagt streck och sen Testlagret testa tidigt, CB early detection och CB digitalt idag på ÄL+12.

• oshark
    Anonym (Anonym JJ) skrev 2019-04-14 17:18:25 följande:

Vilket graviditetstest använde du för att få svar så pass tidigt?

Men jag tror mitt ägg fäste ÄL+5 för då hade jag en superdipp i temperaturen.
  • oshark

Jag plockar bort mig själv ur listan nu. Stort lycka till till er alla!!! <3

Emphz - letrozol kur 3, dubbelkur + Gonal-f. Vul 15/4 cd13 visade äntligen en äggblåsa på 10 mm. Hoppas den fortsätter växa. Vul igen 18/4

Efterlängtadsen2014 - letrozolkur 1 avslutades 25/3, inväntar VUL 1/4 när det är beräknad ägglossning.

Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

mallanbus - letrozol kur 3 klar 13/4, bim 3/5.

Ma18 - ätit 4 letrozolkurer, inväntar nu spolning av äggledarna

Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

GlitterLina- letrozol dubbeldos 5/4-9/4

Lunne - Pausar försök under mars, beräknad mens 11/4. Då startar andra försöket med Letrozol inför beräknat ÄL 25/4

Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4

Anonym JJ - Letrozolkur 2, dubbeldos sista tabletten togs 26/3[/quote]

• oshark
    Babyglitter skrev 2019-05-06 09:15:21 följande:

Hur går det för dig? Känner du något speciellt? :)

På söndag är det 2 veckor sedan ovitrelle, när kan man börja testa?

Jag har aldrig använt Ovitrelle själv men har hört att man kan få falskt positivt av sprutans hormoner i tio dagar efter.
  • oshark
    Lunne skrev 2019-05-23 14:26:30 följande:

Har någon mer varit med om att er cykel blir kortare och kortare med Letrozol? Det kändes rimligt att min gick ner till 28 dagar från varierande på 30-40 dagar när jag började med tabletterna, men jag trodde att den skulle stabilisera sig där. Istället har den fortsatt att förkortas för varje cykel. Denna månad fick jag ett positivt äl-test redan på dag 11, och med BIM-datumet Flo-appen räknar fram skulle denna cykel då bli under 25 dagar... Iförsig klagar jag inte på att få tätare mellan försöken, och än så länge borde det inte vara för kort, men undrar lite hur det kan bli såhär. 

Jag har förstått det som att Letrozol frammanar ägglossning genom att reducera östrogenet i kroppen. Så om din kropp tex under tiden du använt Letrozol själv har börjat producera mindre östeogen kan ju det självklart göra att Letrozolen fungerar "snabbare" än den gjorde innan.
  • oshark
    Anonym (Anonym JJ) skrev 2019-06-24 17:40:27 följande:

Om inte annat så ser du om du får mens cirka 2 veckor efter positivt ÄL-test. Får du den (om du inte är gravid) så vet du ju att du haft ÄL

Så gör iaf jag. Annars kan Letrozol-dosen behöva höjas

Fast du kan få "mens" även om du inte haft ÄL.
  • oshark
    Anonym (Anonym JJ) skrev 2019-06-24 23:18:39 följande:

Okej. Det har jag ingen erfarenhet av då jag haft ÄL de ggr (kollat med VUL) jag fått mens. Har varken ÄL eller mens av mig själv men så fort jag fått igång mensen med proverna/primolut och börjar på med Letrozol så ?går mensen av sig självt?.

Vid en "normal" menscykel är det inte ovanligt att någon gång per år ha en s.k. anovulatorisk cykel, dvs att man inte ägglossar. Även om man då inte ägglossar får man ofta en bortfallsblödning i alla fall, men ofta kommer den lite senare än ens vanliga mens och ter sig lite annorlunda.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?