• okheei

Letrozol - följas åt?

AnnaLinnea87 skrev 2019-11-01 09:05:21 följande:

Det går sådär för oss. Vi har precis börjat på tredje omgången med letrozol (andra med dubbel dos). Vi hoppas på att det går vägen denna gång men just nu är det mycket stress i övrigt i livet och jag har lite fastnat i tanken på att allt kretsar kring att få barn så tyvärr tror jag att det är jag själv som är det största hindret . Äter letroxol för att det visade att jag har oregelbunden ägglossning men två gånger under 2,5 år av försök har jag blivit gravid och de är de gångerna som vi sagt att vi inte ska försöka just den månaden pga att vi skulle på bröllop/fest så jag ville kunna skåla med våra kompisar. Svårt att släppa tanken bara när man så gärna vill... 

Hur har resan varit för er hittills? 

Ja det blir lätt att man blockerar de mentalt :( just för attt man vill så mycket men inget händer..

Var med om ett utomkvedshavandeskap 2013 där jag fick operera bort både äggstock och äggledare, den läkaren som opererade mig sa till mig att jag inte skulle ha några som helst problem med att få barn.

sedan dess har jag inte skyddat mig och vart tillsammans med min nuvarande partner i 3 år i december, vi blev gravida förra sommaren som sluta i tidigt missfall i vecka 6.

Har fått reda på att jag har pco, så så lätt är de för oss.. :(
  • okheei
    AnnaLinnea87 skrev 2019-11-01 13:13:16 följande:

Ush, jobbigt  Skönt att man kan prata med andra här i samma sits. För det är svårt för någon som inte varit med om det att förstå längtan och nästan besattheten av att försöka känna tecken. 

Nu hoppas vi det är vår tur 

Precis, man blir helt galen tillslut av alla tester och kraven på att ha sex när testerna ger utslag.. så det är väldigt skönt att ventilera med någon i samma sits, mina kompisar förstår inte riktigt då dom inte sitter i samma båt liksom..
  • okheei

Fortfarande blinkande smily på det digitala, hög på monitorn, men nu börjar de synas på de billiga testerna, läkaren sa att ägglossningen bör ske den 6e, alltså på onsdag. Det verkar ju lovande iaf :)

• okheei
    minnie768 skrev 2019-11-05 09:24:37 följande:

Underbart!! :)

Vad har du tagit för dos? Är det första cykeln med letrozol? (har inte hängt med så mycket i tråden) :P

Mys med gubben nu!! ;) haha

Ja precis, det är första cykeln, har gått på 1 tablett 2,5 mg dag 3-7 i cykeln :)

Haha ja, nu är de massa mys som gäller för oss och sedan hoppas på de bästa :D
  • okheei
    minnie768 skrev 2019-11-11 09:31:49 följande:

När hade du ägglossning efter att du fick maximalt på monitorn?

Jag får fortfarande bara hög men har en äggblåsa på 22 mm idag så läkaren tror på äl ikväll eller imorgon

Läkaren trodde på ägglossning den 6e november, monitorn slog om till max på Måndagen den 4e november, så han hade troligen ganska rätt. Jag är inte säker på när äl skedde exakt faktiskt, kan ju ha skett redan den 5e.. vad vet jag :D dom billiga stickorna var iaf blanka i torsdags så en ägglossning bör ju ha skett :)
  • okheei
    minnie768 skrev 2019-11-11 15:35:45 följande:

Okej, huvudsaken är ju att det har varit en ägglossning och att man vet ungefär när den är :) 

Ska lämna blodprov för att se så det verkligen har sketten ägglossning, order från läkaren :)
  • okheei
    Nilee84 skrev 2019-11-12 22:24:15 följande:

Vad spännande, håller tummarna! Varför lämnar man blodprov, läkaren ser väl under VUL om ÄL skett?

Det är för att konstatera att en ägglossning har skett :)
  • okheei
    Lunne skrev 2019-11-17 20:15:10 följande:

Efter ett år försök med Letrozol sen MA tog det sig till slut naturligt för oss utan Letrozol, två dagar efter att remissen för IVF skickades. Så nu hoppas vi bara att det ska gå hela vägen denna gång :)

Men åh grattis <3
  • okheei

Har kört på en kur letrozol, hade äl enligt blodprov, tyvärr tog det sig inte för mensen kom idag. Så blir att börja om igen med tabletter på lördag.

Svar på tråden Letrozol - följas åt?