• okheei

Letrozol - följas åt?

Anonym (Li) skrev 2019-12-12 13:06:09 följande:
    Nemen där ser man så häftigt :) testade du nåt efter glad gubbe för jag testade även på söndag och hade fortfarande glad gubbe sen på måndag så var den borta så jag tror att jag fick äl nångång mellan söndag kväll o måndag morgon så tänkte hålla från att testa iallafall till nästa tisdag :) Varje månad brukar jag säga att jag ska hålla mig men det slutar med att jag testar tidigt ändå :)

jag hade glad gubbe fredag, lördag och söndag :o.. men de billiga äl-testerna var super duper starkt på lördag, så jag tror inte söndagen stämde... Vi myste till de både fredag, lördag & natten mot Måndag iaf :) 

Jag tänkte försöka hålla mig till Onsdag iaf.. :) ifall de tagit sig så är det ju iaf v3+3 eller nåt? :D

• okheei
    Anonym (Li) skrev 2019-12-12 14:27:21 följande:
    Ok jag bytte till digatal äl test för jag tyckte de billigare var svåra att tyda för det kändes som om jag hade stegring i flera dagar, va bra att ni kunde få till det under några dagar :) vi myste lör o söndag så hoppas att det ska räcka :) Jag försöker räkna ca 7-9 dagar efter äl o börja testa då. Håller tummar o tår för oss nu vore världen bästa julklapp om man plussade nu :)
    Håller med dig, kan inte bli en bättre julklapp :D 
  • okheei
    Nilee84 skrev 2019-12-13 14:43:43 följande:

Såg diskussionen kring Ovitrelle, min gyn ville inte ge det för än han sett att jag inte fick ÄL, han nämnde risk för överstimulering och att det kan slita (?) på slemhinnan. Nu har jag fått svar på progesteron/ÄL-blodprov och det är 41. Får inte tag i läkaren men har googlat mig fram till att mer än 20 betyder ÄL. Stämmer? Någon som vet?

Jag hade 31 på det provet o det betydde att jag hade haft äl, så det borde betyda samma för dig :) 
  • okheei
    Anonym (Li) skrev 2019-12-13 16:58:34 följande:

Jag kom att tänka på en sak, hur e det med alkoholintag när man försöker att bli gravid kan man unna sig ett glas vin eller ska man helst hoppa över det? Jag tänker med nu till helgen eftersom jag nu har haft äl o man vet aldrig liksom?

Jag personligen hade inte tagit nåt, men sen vad som är rätt och fel är väl upp till var och en. :) 
  • okheei

Här blev det inget pluss, mensen kom på julafton tyvärr. Tog sista tabletten av letrozol idag enkeldos 3 kuren. :) nu är de den eviga väntan på ägglossning. Funderar på om jag ska köra en månad utan tester och se om de hjälper och inte stressa så över när man måste mysa till det utan bara köra på när lusten finns :)

• okheei
    Anonym (Li) skrev 2019-12-30 10:21:01 följande:
    Åhh va trist men det bara gå vidare och börja om. Jag kan inte låta bli o inte testa eftersom jag ska testa lutinus (progestron vaggisar) denna cykel och hoppas på att det ska hjälpa. Men känner du att du blir stressad Så skulle jag låta bli och bara köra när lusten kommer som du säger håller tummarna för oss, när brukar du få äl med letr?
    ja asså det är skitsvårt att låta bli, senaste månaden fick jag fast smily på dag 16 i deceber, i november på dag 15, så lite olika, brukar ha ca 31 dagar i cykeln :) Själv?
  • okheei
    Nicciz skrev 2019-12-30 18:20:08 följande:
    Exakt samma för mig, mens 24 dec och sista Letrozol idag. Får ÄL dag 15 om 8 dagar. Väntan är olidlig! Vi tänker köra varannan dag efter att ha kört varje dag runt äl det sista året. Jag orkar inte mer
    Det är super svårt, vi har legat både innan, under, och efter o de händer inget :( Man blir bara arg å ledsen.. :( 
  • okheei
    Anonym (Li) skrev 2020-01-02 21:38:10 följande:

För mig har det varit cd 16 o 17 får smile 2 dagar antar att jag har sen äl men kort cykel 27-28 dagar när jag tar letrozole annars 30-31. Vi Har sagt att vi kör som vi vill lite denna cykel då sambon inte vill stressa eftersom han har gjort det senaste tiden men nu när vi e lediga har vi sagt att vi ska njuta av det o inte köra bara för att vi måste. Men jag kunde inte låta bli o testade cd15 idag o ingen gladgubbe kommer nog testa imon oxå ska inte berätta för sambon så han slipper stressa :)

Jag stressar inte upp min sambo heller, det är ingen idee :)

Kunde inte låta bli o testa, men det var tom ring på dag 12.. så vi får sehur jag gör framöver :)
  • okheei
    Anonym (Li) skrev 2020-01-03 16:49:54 följande:

Jag brukar testa fr cd14 för har aldrig haft äl tidigare för annars blir det fler tester o det kostar en del. Det blev gladgubbe idag cd 16 precis som förra gången så nu hoppas jag på att vi kan få till lite mys :) håller tummarna för oss <3

Lycka till :) jag är på dag 12 idag i cykeln :)
  • okheei
    Anonym (Li) skrev 2020-01-04 17:38:23 följande:

Tack det samma <3

Kunde inte låta bli o testa idag, fick iaf en blinkande smily :D
Svar på tråden Letrozol - följas åt?