• Asplövet18

Letrozol - följas åt?

amandakollb skrev 2020-06-08 15:28:55 följande:
    bor i sthlm så här finns många att välja på, så tog det som var närmast, tar ca 10 min att promenera så det är väldigt skönt! åh 40 min är lång tid :( men vad gör man inte haha! 

såg förresten att jag glömde svara på din fråga om tempning, och ja jag tempar också!:) tycker det är väldigt skönt att hålla koll på när man haft äl osv, även fast det har varit lite stressigt nu med ovitrellen då jag vet att tempen ska öka men sen har den inte riktigt gjort det..har haft väldigt långsam stegring vilket är lite drygt! men till slut har den höjts :) höjs din temp jättemkt över en natt? 
    Åh vad lyxigt!!

Nu är det jag som glömt att svara haha. Alltså njaa, den har väl ökat från 36,1/36,2- 36,4-36,6 någonstans. Denna månad har tempningen gått åt helvete dock för har inte sovit bra alls :( 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-22 08:34:44 följande:
    okej men det är ju ändå en ökning som tyder på ägglossning väl? :) vilken CD är du på? när har du bim? 
    Jaa men den brukar kunna hitta äl i alla fall :) Nu är jag på CD 19. Hade "perfekt" sekret i onsdags med mycket känningar så jag tror äl var då (cd 14) eller torsdagen cd15.... Dudå? :) 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-22 15:19:20 följande:
    okej låter bra! då bara den jobbiga väntan på bim kvar då ;) ska du testa något innan?

jag är på cd 11 idag och ska på första vul på onsdag 24e, ska bli spännande! hoppas att en äggblåsa har växt till sig så jag får ta ovitrelle i veckan. 
    Ja detta är olidligt!! Bim bör vara nästa onsdag (1a) och är sugen på att testa redan nu, även om jag vet att det är omöjligt haha :( Vill bara veta nuuuu!!!

Åh spännande!! hoppas!! :) Körde du enkeldos?
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-22 16:17:18 följande:
    förstår det, man blir ju sjukt ivrig haha! men kan du inte testa med ett testa tidigt om några dagar? :D

jag kör dubbeldos! körde du enkeldos och ovitrelle? :)
    haha eller hur! Ja faktiskt...

Aha ok! Jag körde enkel, ingen ovitrelle, inte fått det ännu. Frågade bm om det förra gången och hon sa att det var en annan form av behandling??

Sen körde jag ju letrozol på egen hand denna gången hehe, så jag sa ju inget till gyn eller bm...
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-22 17:10:44 följande:
    hm vad märkligt, tror att det är en ganska vanlig behandling med letrozol och ovitrelle, men typ standrad vid ivf så kanske det hon menade? :)

haha justja! varför var det så, fick du inte köra med letrozol eller? kommer inte ihåg anledningen haha, men det verkade ju gått bra om du ägglossat! 
    ja kanske är det så!!

Haha jag vet inte faktiskt, de har ju pausat allas behandlingar pga corona. Så de sa kom tillbaka efter sommaren, men jag hade ingen lust att vänta... Är mest orolig att fler än 2 ägg släppts typ..
  • Asplövet18

Grattis!! Hur många dagar efter äl tog du första testet?? :)

light skrev 2020-06-22 21:37:49 följande:

Okej då Amanda :) :) :) nu tar jag det som positivt. Har fortfarande lite spottings men testet jag tog nu på kvällen (hållt mig max 2 timmar) är ju klart starkare. Bim-1 idag

Nu ska jag sluta vela och tjata :)
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-23 09:36:39 följande:
    justja så var det :D haha jag kommer ju också köra utan koll från kliniken i juli, dock med ok från dem iofs, men jag skulle nog också kört på om jag var du! du hade väl kollat ultraljud tidigare också va?
    Jaha ok!! Körde du enkel eller dubbeldos?? Skönt att de iaf vet om det!!

Ja det har jag! NC bekräftade äl mellan dag 14-16, jag glömde dock skriva upp när vi låg då och minns inte om det var tisdagen eller onsdagen, vi hann inte med torsdagen eller fredagen :( så nu är jag orolig att det är kört pga det... 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-23 10:19:29 följande:
    kör dubbeldos :) okej det låter ju super att du fått den bekräftad! okej men en gång räcker ju!! :) jag är typ orolig att vi ligger för mkt, varje dag runt ovitrelle, så tänker att sperman blir trött och seg hahah
    Jaa men hoppas bara att de små rackarna överlevde två dygn i värsta fall där inne... ;) 

Oj BRA jobbat! Det tror jag inte de blir haha!
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-23 12:22:53 följande:
    Tack :) Jag tog första testet 9-10 dagar efter äl, det visade svagt positivt :) Använde predictor early eller vad det heter då. Dessa från babyplan visade pos först 12 dagar efter äl.
    Okej tack!! Hade äl i torsdags och räknar ned dagarna tills man kan ta ett testa tidigt... Men hur lång lutealfas brukar du ha? Jag brukar bara ha 10-12 dagar.
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-23 12:38:49 följande:
    Vet typ inte vad lutealfas betyder haha, men jag har mellan 28-31 dagars cykel, oftast 29 dagar. Hade äl dag 15 denna mån. Säger det nånting om lutealfasen? :D
    Jaha ok :) lutealfasen är dagarna från ägglossning fram till mensen! vissa menar på att en för kort lutealfas kan göra det svårare att bli gravid :/ Men din verkar ju helt normal då, typ 14/15 dagar :) Jag har liksom bim innan du ens fick plus på dag 12 haha :( 
Svar på tråden Letrozol - följas åt?