-
Att det liksom krampar vid äggstockarna, som en lätt mensvärk typ fast mer på sidorna. ibland mer på en sidan men sist var det på båda :) Tror det är 100% normalt vid stimulering :)Anonym (Ajaj) skrev 2020-06-30 14:12:27 följande:Vad hade du för äl-känningar? Jag börjar känna lite sekret och att det gör lite "ont" på sidan där ena äggstocken ligger
-
Eller hur :) Gullig du är som frågar, ärligt talat har jag lust att strunta i jobbet och lägga mig i soffan och käka glass, det kommer jag dock inte göra. Men börjar nästan känna att nä nu orkar jag inte försöka längre, kommer ju aldrig hända :(amandakollb skrev 2020-06-30 14:36:03 följande:jaa men det är ju jätteskönt med kortare cykel, vi som är van med långa!! :) åh tråkigt med mensen, hur mår du?
-
Asplövet18 skrev 2020-06-30 15:13:51 följande:Eller hur :) Gullig du är som frågar, ärligt talat har jag lust att strunta i jobbet och lägga mig i soffan och käka glass, det kommer jag dock inte göra. Men börjar nästan känna att nä nu orkar jag inte försöka längre, kommer ju aldrig hända :(amandakollb skrev 2020-06-30 14:36:03 följande:jaa men det är ju jätteskönt med kortare cykel, vi som är van med långa!! :) åh tråkigt med mensen, hur mår du?
Edit* Kommer sätta på någon skön serie, ta ett glas vin och kramas lite med min sambo och lyssna till regnvädret som råder här. Envis som jag är kommer jag antagligen fortsätta försöka, har beställt mer letrozol från apotea.
Man kan ju läsa att letrozol ökar chansen med 10-15%, så hur många gånger borde man behöva försöka för att sannolikheten ska bli 100% egentligen?? Tyvärr har jag knappt minnen av statistiken från universitetet haha. -
Det kom och gick runt de dagar jag fick max på ägglossningstest. Var inte jättestarka känningar, tror inte man måste ha det för att det ska bli äl. Sen om det lyckas eller inte har jag verkligen inga bra råd om tyvärr :(Anonym (Ajaj) skrev 2020-06-30 15:22:01 följande:Är det hela tiden eller kommer det och går?
För mig så kommer det och går
Jag är orolig att det inte ska fungera den här gången för jag känner mindre symptom :( -
Fick lite hjälp med hjärngympan av en vän som är rysligt duktig på matte.
Efter 20 försök är sannolikheten att misslyckas endast 2%. Så det är väl bara att ge det 19 månader till då tänker jag xD -
Jag funderar ofta på attraktionslagen, tycker den oftast fungerar för mig/oss. Förutom nu. Undrar om det verkligen är så att när man "ger upp" mentalt, så händer det? Eller om man ska tänka "Nu händer det"? Du har väl bim snart? Känner du någonting?amandakollb skrev 2020-06-30 15:55:08 följande:förstår det!! man blir så himla uppgiven och less och tänker verkligen att det aldrig kommer gå. jag har redan ställt in mig på att denna cykel också misslyckades och börjar tänka på nästa typ, så jobbigt :/
jaså? det är ju super om det är så! jag trodde chansen va typ lika stor med som utan letrozol men man har alltså större chans med letro?
visste inte att man kunde beställa recept från apotea faktiskt! hade du fått ett nytt recept på det som du kan hämta ut? :)
Alltså jag vet inte till 100 om det stämmer men jag hittade någon pdf från ett sjukhus där de skrivit om behandlingen och där stod det 10-15% extra. I vanligt fall har man väl ca 20% chans per ägglossning, men det stämmer väl inte för oss pco personer antar jag.
Läkaren hade skrivit ut två uttag på en gång, så tänker att jag plockar ut det nu och när hon frågar om jag har kvar så har jag ju det, en viss tid, sen kan jag väl bara säga att jag tappat bort dem eller något haha. Ja det är supersmidigt, gratis hemleverans en dag efter var det också :) Så på torsdag blir det att börja om. -
Men neeej vad tråkigt :( :( Är du helt säker? Kan inte vissa blöda ändå? Kram!! <3light skrev 2020-06-30 16:30:21 följande:
Nee tjejer jag hänger kvar i tråden ett tag till.. fick missfall igen. På 5+1.. sitter på ett tåg och har blött igenom trosorna. Har bara trosskydd med mig. Är framme om 20 min som tur är men alltså fan för det här. Jävla skithelvete! :( :( :(
-
Jaha åh det är ett tag. Håller tummarna :)amandakollb skrev 2020-06-30 16:51:24 följande:
jag har bim nästa fredag så om 10 dagar, väldigt långt borta :( känner ingenting nu, förutom ömma bröst men det har jag typ alltid mellan äl och mens.
okej får hoppas att det stämmer! :) hur många ggr har du kört med letrozol?
aha vad smidigt, skönt att hon skrivit ut två uttag så att du kan börja om! :) jag har också medicin för uttag nu under sommaren, även ovitrelle men vet inte om jag vågar ta den utan ultraljud?
3 gånger! Blir fjärde nu.
Ja jätteskönt! Om du fått bra mängd ägg andra gångerna hade jag vågat, men jag är kanske lite för orädd haha :) -
Åh men så lustigt haha! Hur gamla var ni?amandakollb skrev 2020-06-30 18:39:36 följande:
Jag är på min tredje så då är vi lika även där :)
Ja jag har ju fått ok på att ta ovitrelle exakt cd 13 i alla tre cyklerna så tror att jag skulle våga ändå.. men hoppas ju såklart att de tar sig på denna omgång!
Ja men dåså!! -
Okej! Vi är 25 och 27 :)amandakollb skrev 2020-06-30 19:52:30 följande:
Vi är 30 båda två, ni?:) haha visst!!
-
Jaa men det är ju sant, skönt att veta att du kan bli gravid, men sedan kanske du behöver hjälp att behålla? En familjevän till oss hade det problemet, det var dock 19 år sedan men hon fick då någon medicin så hon kunde behålla barnen, sedan fick hon två fina döttrar <3light skrev 2020-06-30 18:06:21 följande:
Tack vad fina ni är, men jag är helt säker. Blöder sjukt mycket, stora hinnor/klumpar och allt :/
Min sambo försöker trösta och säger att nu vet vi iallafall att jag kan bli gravid. Nu har vi lyckats 2 ggr på 3 månader så vi ska ta nya tag. Det är mitt 3e missfall av 4 graviditeter totalt så vet inte om dom utreder nu? Vet ni hur en sån utredning går till, vad man letar efter?
Vet tyvärr inte hur en sådan går till dock, har endast gjort ?vanlig? utredning <3 -
Ska du inte be om blodprov/ultraljud då? Eller är det för tidigt?light skrev 2020-06-30 23:53:13 följande:
Undrar hur lång tid det ska ta innan testerna blir svagare? Har blött i ett dygn nu och tog precis ett test. Det är det starkaste jag fått hittills, teststrecket är starkare än kontrollstrecket. Borde börja bli svagare iallafall, har ju fått ut massor.
-
Åh okej jag förstår, vad jobbigt <3 Men skönt med läkartid på måndag, det är ju snart.light skrev 2020-07-01 09:56:16 följande:Jag åkte till min svärfamilj igår så är 4 timmar hemifrån och jag tror dom kommer säga att jag inte får komma in om jag ringer vården här jag är, eftersom det är så tidigt och dom ändå inte kan göra nåt om det är mf. Har en tid hos min läkare hemma på måndag, så får vänta till dess. Känns ok att vänta ändå. Försöker tänka på annat när jag är här.. men lite svårt att hålla masken för dom vet inte ens att jag varit gravid så kan inte säga nåt, försöker se glad ut och va som vanligt.
Håller tummarna att det inte är mf!! Tänkte bara säga att jag läste en tjejs blogg här inne som blödde jättemycket i flera veckor då det hade varit tvillingar och ena hade dött.
Läste en annans tjejs blogg som också fick stora blödningar i början men graviditeten fortskred som vanligt. -
Men stort grattis amandakollb <3
Sjukt häftigt!! Jag har tagit en semesterpaus härifrån och försöker stressa med :)
Skiljde sig denna cykeln något vis från de andra? -
Tack :) jag är negativ och har inget hopp just nu, är på cd 15 och fick positivt på cb digitala fertilitetstest. Har slarvat med båda vitaminer och mätning samt druckit alldeles för mycket alkohol denna cykel. Typisk semester hjärna som också gett upp lite..amandakollb skrev 2020-07-13 10:26:25 följande:
ååh tack <3
ja jag märkte att du försvann lite, välkommen tillbaka :) hur mår du? vart är du i cykeln nu?
nää faktiskt inte alls, körde på som vanligt liksom!
Jaha men åh vad spännande! Håller alla tummar och tår att allt går bra <3 -
Hej,
CD 11 var jag på vul och mätte en blåsa på 14 mm, detta var en torsdag. Ägget skulle släppa sön-mån sa läkaren. På tisdagen en vecka senare lämnade jag progesteronprov som kom tillbaka på 15 bara.
Tror ni äl skedde? Enligt NC hade jag äl på cd 16.
-
Den brukar vara såhär men den brukar vara lägre före äl än var den var före denna eventuella äl.Truuly skrev 2020-10-01 11:44:56 följande:Hur brukar din temp se ut efter äl tidigare gångerna? Den verkar ganska låg, men det är säkert olika för alla.
Menar du att resultatet på progesteronet var 15? Jag har för mig att det ska ligga på minst 20 för att äl ska ha skett?
Ja exakt så!! Läkaren skulle ringt mig men de har inte gjort det :/ -
Hur gör ni tjejer med alkohol när ni äter Letrozol?
Jag ska egentligen på en oktoberfest 35 mil därifrån jag bor på en dag jag ska äta letrozol och ärligt talat är det inte särskilt lockat att åka så långt för det och dricka läsk, haha.
Hittar ingenting på Fass heller...
Kram!