Letrozol - följas åt?
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Usch vad jobbigt med missfall.. :( jag gick också till privat, orkade inte vänta ett år när jag redan visste att jag inte hade ägglossning.. Jag kände inte av tabletterna förrän slutet av kuren, blev extremt trött och hade konstig huvudvärk, lite illamående och uppblåst i magen. Har dock läst att vissa inte känner av någonting, bävar lite inför hur det ska bli med dubbelkur nu!
Jag berättade för mina chefer om situationen då det blir en hel del läkarbesök och med 1 timmes restid dit försvinner ju halva dagen..
Vad menar du med åka in när äl-plussar?
Usch vad jobbigt med missfall.. :( jag gick också till privat, orkade inte vänta ett år när jag redan visste att jag inte hade ägglossning.. Jag kände inte av tabletterna förrän slutet av kuren, blev extremt trött och hade konstig huvudvärk, lite illamående och uppblåst i magen. Har dock läst att vissa inte känner av någonting, bävar lite inför hur det ska bli med dubbelkur nu!
Jag berättade för mina chefer om situationen då det blir en hel del läkarbesök och med 1 timmes restid dit försvinner ju halva dagen..
Vad menar du med åka in när äl-plussar?
Åh okej,huvudvärk vore inte så bra för mig som har kronisk migrän.men hoppas jag slipper känna så mkt.
Hur tog jobbet det? Mitt jobb är redan oförstående vid sjukdom så är himla orolig hur jag ska lösa det.jo till mig sade de att vi måste göra ultraljud vid äl,dvs åka in då.för att se så jag inte har för mkt färdiga ägg tex,el se om det är rätt dos.
sen antar jag det kan bli svårt om vi får godkänt att ha sex sen med,då jag jobbar så långa pass.För när man hittat rätt dos tror jag man måste ligga rätt så petigt på timmen liksom?
Hoppas dubbel dos blir bättre för er!
Hej tjejer :)
Jag hoppar gärna in i denna tråden.
Avslutade min andra kur Letrozol igår. Enkel dos. Förra månaden så var jag på VUL på cd11 och hade en fin äggblåsa och en fin slemhinna. Hade ägglossning på cd 13 men fick min mens i söndags så det blev inget.
Denna gången ska jag inte på något VUL utan endast med ägglossningstest.
Nu hoppas jag på ägglossning igen om en vecka.
Håller tummarna för er allihop!
Åh okej,huvudvärk vore inte så bra för mig som har kronisk migrän.men hoppas jag slipper känna så mkt.
Hur tog jobbet det? Mitt jobb är redan oförstående vid sjukdom så är himla orolig hur jag ska lösa det.jo till mig sade de att vi måste göra ultraljud vid äl,dvs åka in då.för att se så jag inte har för mkt färdiga ägg tex,el se om det är rätt dos.
sen antar jag det kan bli svårt om vi får godkänt att ha sex sen med,då jag jobbar så långa pass.För när man hittat rätt dos tror jag man måste ligga rätt så petigt på timmen liksom?
Hoppas dubbel dos blir bättre för er!
[quote=79903354][quote-nick]Vicktoria88 skrev 2019-09-15 15:56:47 följande:[/quote-nick]Ja men det är nog väldigt individuellt hur man känner av tabletterna, hoppas det går bra för dig!
Jag visste heller riktigt hur mitt jobb skulle reagera men de var superförstående verkligen och sa att det viktigaste var att jag mådde bra och att läkarbesöken måste ju komma i första hand när vi väl får hjälp.
Känns skönt också att vara ärlig än att bara försvinna iväg och hitta på att man är sjuk..
Jag har också uppfattat det som att man bokar VUL på en cykeldag i närheten av ÄL, jag ska boka dag 12-13 i nästa cykel för att se så inte för många ägg släpper. Jag hade tydligen över 20 i amh vilket kunde förse hela Landstinget med ägg sa han sist jag var där, om de bara ville släppa också :p
Kämpa på alla![/
Haha helt sjukt mkt ägg!
SKa prata med jobbpsykologen och se om hon har några råd.jag har ju blivit tvingad att jobba sjuk och när jag sist behövde en akut tid för annan sjukdom såfick jag höra att jag ska ta det på lediga dagar.så jobbade då med sjuk värk och fick sitta på akuten dagen efter som förövrigt var enda lediga dagen på helgen.
Okej hoppas jag kommer kunna planera nästa månad lättare i förväg.
[quote=79902990][quote-nick]Clemmentina skrev 2019-09-15 13:30:12 följande:[/quote-nick]Tror inte det är så exakt! Jag blev tillsagd att boka ul dag 12-14. Kan du inte göra det redan nu? Vad gäller sex uppmanas man att ha sex varannan dag så ni behöver inte pricka äl-dagen exakt om ni haft det regelbundet innan.[/
De sade jag inte kan boka tid för än jag plussar på äl-stickan,vi får inte ha sex innan pga kan bli för många ägg som är redo innan man hittat rätt dos.min sambo klarar inte sex varannan dag pga inte lust.mitt underliv fuckar ur med svamp osv av för mkt sex.så vi måste liksom rikta in oss.och just nu får vi inte ens ligga för än efter ultraljud vid ägglossning
[quote=79902990][quote-nick]Clemmentina skrev 2019-09-15 13:30:12 följande:[/quote-nick]Tror inte det är så exakt! Jag blev tillsagd att boka ul dag 12-14. Kan du inte göra det redan nu? Vad gäller sex uppmanas man att ha sex varannan dag så ni behöver inte pricka äl-dagen exakt om ni haft det regelbundet innan.[/
De sade jag inte kan boka tid för än jag plussar på äl-stickan,vi får inte ha sex innan pga kan bli för många ägg som är redo innan man hittat rätt dos.min sambo klarar inte sex varannan dag pga inte lust.mitt underliv fuckar ur med svamp osv av för mkt sex.så vi måste liksom rikta in oss.och just nu får vi inte ens ligga för än efter ultraljud vid ägglossning
Det låter jättekonstigt. När du får plus på stickan får du ÄL inom max 48 timmar, men troligtvis tidigare. Ägget lever 24 timmar. Men har du en tapp som stänger sig snabbt efter ÄL måste ju spermierna komma in innan ägget släppt. Och eftersom det tar några timmar för dem att leta sig upp dit de ska är det egentligen bäst om de redan är där när ägget kommer som sagt.
Det finns ingen anledning till att du inte kan boka in ett VUL runt CD12-14. Då kommer de kunna se hur kroppen reagerat och huruvida du riskerar släppa för många ägg. Det kan man se flera dagar innan ÄL.
Jag tycker du ska ringa och ifrågasätta. Säga att du har läst på hur det funkar på internet och tycker det låter konstigt.
Min första dos gick jag på VUL CD11. Hade en äggblåsa på ca 14 mm och en på strax under 9. Då kunde gyn veta att det ena höll på att mogna till sig och att ÄL skulle ske efter helgen (var en fredag). Ägget släppte tisdag kväll. Vi hade sex lördag och söndag morgon. Blev gravid. Så att du ska vänta till efter positivt ÄL-test innan du ens får komma in och se hur det går låter helt befängt. Förlåt, men det gör det verkligen.