Letrozol - följas åt?
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Hej.
Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.
Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.
Hoppas det går bra för er på ultraljudet idag:)
Själv inväntar man mens i nästa vecka, och efter den har jag tid för hysteroskopi. Denna gången har jag noll hopp att jag ska vara gravid utan vill bara att mensen inte ska bli försenad så att undersökningen behövs ställas in... dock är jag väldigt nervös inför undersökningen. Är rädd att det ska göra ont och jag är rädd för att de ska hitta något som inte är alls bra...
Tempning är väldigt smidigt för att hålla koll på om äl varit. Rekommenderar det (även om min gyn inte gör det ;))!
Nu har vi kommit tillbaka från VUL och hade en äggblåsa på 15 mm och hinna på 9,7 mm (cd 11) så fick rådet att börja med LH-test imorgon och om jag inte har fått något positivt test fram till måndag så bokade de in ett nytt VUL. Har även gått igenom Otrivellsprutan om vi får positivt test och min sambo fick prov-sticka mig med en tom spruta. Så skönt att de visade detta på plats då jag är otroligt spruträdd.
Även om det "bara" var en äggblåsa som växt och att den "bara" var 15 mm så känns det skönt att se att behandlingen börjar ta sig. Man får fira de små segrarna på vägen, annars skulle man bli helt sönder stressad.
Jag hade väntat två veckor drygt och börjat med Proveran då om mensen inte kommer innan dess eller ännu bättre du får ett positivt test. :) Håller tummarna!
Håller med "bonzo" orkar du så tycker jag du ska vänta och se om det var en sen ÄL som kom nu. Om stickorna inte visar något inom ett par dagar så kan du ju starta med Proveran då? Men du ska göra det som känns bäst för dig
Kram!
Väntar också på mens.. ändå länge negativt på grav test. Har inga större förhoppningar att det har lyckats denna gång. Är på Bim -4 . Har bestämt att jag ska hoppa över letrozolen näst omgång. Provar igen i november . Tror det kan vara bra att kroppen vilar mellan behandlingarna.
Jag råkade ta en paus från Letrozol denna månad efter 8 kurer (jag glömde pillerna hemma inför en resa, men tänkte då att det var lika bra att ta en paus). Igår var jag på VUL (cd13) och de såg en äggblåsa på 23mm, imorse fick jag utslag på ÄL-test. Så man vet visst aldrig vad kroppen hittar på vid en paus :)
Jag gör som ni säger allihop :) det var så jag kände men ville ha erat råd innan.
Jag avvaktar.
Tack! Så skönt det är att ha er <3
Kram
WOW va häftigt :) underbart!!
Hoppas hoppas att detta var meningen och att det är er månad nu!!
Följer dig med spänning :)
Tror att det är bra för kroppen med en paus från allt ibland. Det är du ett bevis för :)
Kram!
Håller tummarna för att det inte blir någon mens för dig av rätt anledning :)
Enda gången jag lyckats bli gravid var vid en jättelång cykel när vi höll på med vår första utredning. Tyvärr blev det MA senare. Efteråt fick jag börja med Letrozol och har haft perfekt regelbunden ÄL och mens i 8 månader, utan nåt resultat... Så jag kan inte låta bli att undra om det för vissa kan vara så att kroppen behöver förbereda sig längre på något sätt för att allt ska fungera, och man rubbar det när man tvingar fram ÄL...