• Lovisa33

    Tolka testen...

    Kan ni hjälpa mig att förstå CB?!

    Ska få min mens om max 2 dagar men var ivrig för att testa mig så köpte ett CB test som är känsligt och där fick jag ett svagt streck med morgon urinen.

    Men vill ha det svart på vitt så köpte ett d

    CB digitalt och testade igen fast några timmar senare och fick då negativt.

    Kan det vara att det är förtidigt att testa med det digitala?

  • Svar på tråden Tolka testen...
  • Anonym (Sara)

    Nej, två dagar är inte för tidigt. Men hur många timmar sedan du kissade tog du det digitala testen? Du bör vänta minst fyra timmar efter du kissat med att ta testet.

  • Anonym (Sara)

    Så, då köper du ett till test och väntar minst fyra timmar, gärna 5-6 för att vara på den säkra sidan. Det smartaste är att använda första urinet på morgonen.

    Du borde vara gravid trots allt då jag tycker första testet är positivt, men vill du som sagt testa igen, vänta några timmar efter du kissat.

    Lycka till!

  • joannaq

    Men är det digitala ett testa tidigt? Har för mig att det digitala är från bim, men är inte säker.

  • SofieElise

    Tycker man ska tänka på ÄL+antal dag och inte bim eftersom alla kvinnor har olika lång lutealfas. Vilken dag är du på? Jag tror att 2 h så tidigt i graviditeten var för kort att vänta för att få utslag på det digitala. Köp ett nytt och ta det med morgonurin

  • Lovisa33

    Det digitala tog jag ca 2 timmar efter det "vanliga". Min cykel är vanligt vis 29 dagar och nu är jag inne på dag 31. Jag har tänkt att testa imorgon bitti om mensen inte kommer ikväll, har börjat få mensvärkar. Tyst

  • rosali84

    Tror du kommer att få positivt på testet imorgon! Testa tidigt-testet från CB är känsligare och kan ge utslag tidigare än det digitala. Så tror helt enkelt att det stod Ej gravid, för att det var för tidigt för det testet.


    Lovisa33 skrev 2019-02-23 16:45:36 följande:

    Det digitala tog jag ca 2 timmar efter det "vanliga". Min cykel är vanligt vis 29 dagar och nu är jag inne på dag 31. Jag har tänkt att testa imorgon bitti om mensen inte kommer ikväll, har börjat få mensvärkar. 


Svar på tråden Tolka testen...