Anonym (Anonym) skrev 2019-02-23 09:17:29 följande:
Jag har erbjudit att hon kan bo hos mig och jag flyttar in hos en släkting ett kvarter bort . Det är bara att glömma . Starkt .
Jag har ringt soc men dom kan inte starta ett ärende innan han är född .
Jag har berättat exakt och själv visat inspelningarna på familjerätten när vi har enskilda samtal och dom vet hur illa läget är. Men dom råder mig att kontakta advokat .Som jag redan gjort. Men han finns inte rent juridiskt så jag vet inte vad jag ska göra längre. Hon får bara inte ta hem barnet efter sjukhuset . Det är väldigt stor risk att barnet kommer fara illa där
Ibland hämtar Soc barn redan på BB så jag menar att de visst kan göra något, men för att kunna det så måste de ju veta saker. Och nej, det är så att de inte kan starta ett ärende innan fördelsen men de kan starta ett direkt barnet finns där.
Advokat är absolut rätt väg. Jag förstår inte vad du menar rmed att han inte finns rent juridiskt? Du får kontakta en annan advokat om den du kontaktat inte kan.
Jag har ingen aning om vad vårdpersonal får/inte får göra, men det är kanske något att kolla upp. Om du ringer det sjukhus hon kommer föda på och fråga vad de gör när det är så här? Du behöver inte nämna namn utan fråga rent generellt. Deras fokus är ju att se till att förlossningen går bra men de kan göra orosanmälningar direkt på BB om de märker att det behövs, apropå det jag skrev först.