HelloWorld skrev 2019-03-11 12:16:18 följande:
Han har barn sedan tidigare så han är en helt fantastisk dedikerad far och partner på alla sätt . Detta är verkligen det enda problemet.... Jag upptäckte nu att det uppkommer när han tagit sig några glas . Vi tjafsase lite om det i helgen för jag sa att man inte behöver sägs precis det man tycker och dessutom varför måste man lägga sin energi på det där ens. Han sa till mig att bara för han säger neger betyder det inte att han har nåt emot svarta osv och sen börjar han dra upp nåt om att det är nån svart känd politiker eller vad det var som sagt att de vill bli kallade negrer. (Fy fan för mig tar det emot att ens skriva det ) men iaf så sa jag att bara för det ska man inte anta att ALLA tycker det är okej ??? Och dessutom vet ju alla att det använts som ett begrepp för att sätta svarta i underläge. Alltså nej jag vet inte jag spyr. Men jag hoppas att han skärper sig för jag blev riktigt trött på att lyssna på det där..... Jag förstår liksom inte varför vissa låter det där ta över deras vakna tillstånd eller vad problemet är... problemet ligger ju hos honom inte hos dem han refererar till egentligen
Risken är ju också att han gör det där pga att han har något problem med sig själv, att det är någon sorts personlig kris på gång. Om man mår bra och är nöjd med sig själv och sitt liv, så gör man ju inte så.
I princip håller jag visserligen med honom om att det inte är orden som är det viktiga. Jag kan ibland tycka att man gör lite för stor grej av ord och jag har väl också använt ordet på skämt någon gång - då hängde jag på en kollega som sa det först och då var det för att chockera en annan kollega som just var på ytan väldigt politiskt korrekt, men inte lika bra på att leva upp till det. Men det har ju inte bara varit någon enskilt gång hos honom. Och då undrar man ju varför han gör så, och man undrar vad som kommer näst.