• MHH

LÖN FÖRSKOLA

Hej! 
    Jag har sen 7e januari jobbat heltid på en förskola och inte fått ut en krona i lön då jag sa upp mig efter en månad. Kom överens med chefen att jag kunde gå redan efter en vecka efter uppsägningen. Vi skrev de på papper, för en annan kunde hoppa in istället. 
    Nu när jag kollade min bank så står det att jag bara kommer få ut 5500kr? Hur är det möjligt ens? Är det någon som vet varför? Har som sagt inte fått ut något innan utav detta och jobbat heltid i över en månad..

• Svar på tråden LÖN FÖRSKOLA
  • Don3

Du får kolla lönespecen, förstår du den inte kan du lägga upp en bild så får vi förklara.

• mammatill6

Är ju helt omöjligt för oss att veta utan lönespec? Vad är det för anställning? Vad är det för lön? Brytpunkt för lönekörningen?

• Jemp

Låter ju lite konstigt ja. Instämmer med ovan, kolla lönespec och ditt avtal. Ska lönen släpa en månad, och vad är det för brytdatum?

Låter ju antingen som att de missat utbetalning flera månaden eller att den ska släpa och har nåt konstigt brytdatum. Men då borde du väl fortfarande fått något förra månaden i och för sig.

• Jemp
    Jemp skrev 2019-02-24 13:52:50 följande:

Låter ju lite konstigt ja. Instämmer med ovan, kolla lönespec och ditt avtal. Ska lönen släpa en månad, och vad är det för brytdatum?

Låter ju antingen som att de missat utbetalning flera månaden eller att den ska släpa och har nåt konstigt brytdatum. Men då borde du väl fortfarande fått något förra månaden i och för sig.

Och beroende på vad du har för lön såklart.
  • zemer

Får du timlön och/eller lönen månaden efter så stämmer det ju att du får första utbetalningen den här månaden. Men sen låter det ju lite att få 5500 kr för 3 veckor heltid. Kolla din lönespec och prata sen med löneansvarig.

Svar på tråden LÖN FÖRSKOLA